Publex weigert KRO-affiches
Een als Maria afgebeelde vrouw richt haar ogen naar boven, een baby aan
haar ontblote borst houdend. Twee ruige, getatoeëerde mannen
knielen godvruchtig in een kapel. Een man met hoorntjes omhelst een
engelachtige jonge vrouw. Posters van een nieuwe campagne waarmee de
KRO "op een eigentijdse wijze nieuwe inhoud aan thema's als geloof,
hoop en liefde" geeft. Abri-exploitant Publex weigert ze te plaatsen,
vanwege het religieuze karakter van de foto's.
Beslag op WOL
Voormalig adviseur J. de Grimaldi van World Online (WOL) heeft voor ruim
46 miljoen gulden beslag laten leggen op de bankrekeningen van het
internetbedrijf. De rechtbank in Rotterdam heeft, naar nu blijkt, dat
beslag op 23 oktober toegewezen.
David tegen reus Nokia
Nederland is een producent van mobiele telefoons rijker, Sendo in
Zevenaar. Het kleine bedrijf denkt de strijd met gevestigde namen aan
te kunnen.
Schade claimen via internet
Nationale-Nederlanden is gisteren met de zoveelste vergelijkingssite
voor verzekeringen begonnen. De concurrentie is niet onder de indruk.
Botsing binnen kabinet over tijdpad digitale
televisie
Staatssecretaris De Vries (Verkeer en Waterstaat) wil
wachten met de verdeling van frequenties voor digitale televisie totdat
alle technische problemen rondom dit medium zijn opgelost. Dit zegt een
woordvoerder van De Vries desgevraagd.
Laat de kerk zwijgen
Lezen over varkens, ander (dieren)leed en de Raad van Kerken, en
tegelijk denken aan de Dordtse kerkenordening uit de 17e eeuw is minder
vreemd dan op het eerste gezicht lijkt. Een van de hoofdstukken uit de
Dordtse ordening heet: 'Van de kerkelijke samenkomsten'. Artikel 30 van
dit hoofdstuk luidt: "In deze samenkomsten zullen geene andere dan
kerkelijke zaken, en dezelve op kerkelijke wijze, verhandeld worden."
Met andere woorden: kerken, houd u bij uw leest en spreek u niet uit
over zaken waarvan u geen verstand hebt.
Resultaten Via Networks
Het Amerikaanse internetbedrijf Via Networks heeft in het derde kwartaal
dit jaar een recordomzet behaald van 28,5 miljoen dollar (385,5 miljoen
gulden), 10 procent meer dan in het tweede kwartaal en 150 procent meer
dan in het derde kwartaal van vorig jaar. Het aan de Amsterdamse beurs
genoteerde bedrijf maakte geen winst. Het verlies kwam uit op netto
22,6 miljoen dollar uit. Via Networks had eind september 143.000
klanten, van wie 77.000 zakelijke.
Newconomy in het rood
Internetinvesteringsbedrijf Newconomy is in de rode cijfers gedoken. In
het derde kwartaal bedroeg het verlies 6,8 miljoen gulden. Over het
eerste halfjaar werd op basis van dezelfde boekhoudkundige berekeningen
een winst geboekt van 18 miljoen gulden. De omzet van Newconomy kwam
uit op 1,5 miljoen.
Dreigend tekort mobiele nummers
In Nederland dreigt een tekort aan mobiele telefoonnummers. Om dat te
voorkomen gaat de Opta, de waakhond voor de telecomsector, onderzoeken
of de beschikbare voorraad efficiënter valt te gebruiken.
Nederland telt nu zo'n 8 miljoen mobiele bellers. Het aantal nummers in
omloop is 26 miljoen. Veel nummers zijn niet in gebruik. Ze liggen nog
op de plank bij de mobiele aanbieders in de vorm van onverkochte
abonnementen en prepaid-kaarten. Als mogelijke oplossing bekijkt de
Opta, waarvan de verstrekking van gsm-numers een van de taken is, naar
'portabiliteit'. Dat wil zeggen dat de mobiele beller zijn nummer
behoudt, ook als hij overstapt naar een andere aanbieder. (ANP)
KPN geeft gedupeerden cadeaubonnen
KPN Telecom geeft zijn klanten in Heerenveen cadeaubonnen van 50 gulden.
In totaal trekt het bedrijf daarvoor 430.000 gulden uit. Het
telecombedrijf ziet het als 'goedmakertje' na de blikseminslag in de
telefooncentrale van de Friese stad in september. Daardoor begaven
16.000 telefoonaansluitingen het. Een deel ervan bleef enkele weken
onbruikbaar. (ANP)
Wipneus en Pim zijn twee deejays die in het zalencircuit
discoklassiekers uit de jaren zeventig en tachtig afwisselen met
luchtige spelletjes als Ren je rot, het kampioenschap
luchtgitaarspelen, wedstrijden uit de maat dansen en hoe-la-hoepen. De
twee hebben nu ook een website, met een prachtig flash-intro en
informatie over hun optredens. Wie op de hoogte wil blijven, kan zich
abonneren op de nieuwsbrief.
(www.wipneusenpim.nl)