U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
24/7 Media Europe ad
N R C   H A N D E L S B L A D  -  M E D I A
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 

De Telegraaf komt met gratis middagkrant
Uitgeverij De Telegraaf komt vanaf 28 augustus met een gratis middagkrant, News.nl. Net als de gratis ochtendkranten Metro en Spits verschijnt News.nl in tabloidformaat. Forensen krijgen de krant kosteloos uitgereikt.

Beter dan Barbie
Sinds kort verkoopt de Hema onder haar huismerk cd-roms met spelletjes van minder dan twintig gulden per stuk. Een prijs die meestal garant staat voor rommel, maar daar vormen deze spelletjes een aardige uitzondering op. De cd-roms sluiten aan bij een speelgoed- en kledinglijn die in december in de winkels komt. Daarmee is de Hema de eerste warenhuisketen die reclame maakt met een computerspelletje.

Sponsor wil Feyenoord niet achter decoder zien
Als de tv-beelden van Feyenoord alleen nog op een betaalzender zijn te zien stopt Stad Rotterdam Verzekeringen als shirtsponsor van de Rotterdamse club. De geldschieter verlengt binnenkort het contract met Feyenoord. Maar in de verbintenis wordt wel een ontsnappingsclausule opgenomen.

'Misschien is Nederland ook wel duur'
KPN heeft in Duitsland een UMTS-vergunning verworven. Het concern krijgt een gepeperde rekening omdat partner Hutchison op het laatste moment afhaakte.

In telecomsector wordt niet gejuicht
Zes partijen leggen astronomische bedragen neer voor het recht om in Duitsland een nieuwe generatie mobiele telefonie te exploiteren. Elke overwinning heeft zijn prijs. Voor het Nederlandse KPN is prijs bijzonder hoog.

UMTS is blinde vlucht voor bedrijven
Europa heeft nu een kans om munt te slaan uit een Amerikaanse vinding: internet. Na de prijzenslag om de vergunningen voor mobiele telefonie, moeten de overwinnaars eerst nog bewijzen dat zij ook winstmakers zijn, meent Gunhild Lütge.

Ruim 9 miljoen internetters in Rusland
Het aantal internetgebruikers in Rusland is gestegen tot meer dan 9,2 miljoen. Dat heeft het internetonderzoeksbureau Monitoring.Ru gisteren bekendgemaakt. De stijging van het aantal Russen dat ten minste een keer per maand op het web surft is daarmee sinds begin dit jaar toegenomen met 50 procent, aldus het bureau. Als de groei op hetzelfde tempo doorzet zal volgens Monitoring het aantal aan het einde van dit jaar uitkomen op 10 miljoen. (AFP)

Lager bod op Ricardo.de
Internetveilinghuis QXL.com betaalt de aandeelhouders van zijn fusiepartner Ricardo.de 34 aandelen in plaats van de eerder beloofde 42,6 per aandeel, zo is vandaag bekendgemaakt. Aanleiding zijn tegenvallende resultaten van het Duitse Ricardo.de in het eind juni afgesloten vierde kwartaal. De nieuwe transactie heeft een waarde van 280,5 miljoen euro (618 miljoen gulden). Half mei, toen de twee hun fusieplan wereldkundig maakten, kwam de aandelenruil nog uit op een waarde 1,1 miljard euro. De omzet van Ricardo.de, dat een belang van 40 procent heeft in het Nederlandse Veiling.com, daalde in het vierde kwartaal met 20 procent.


Ook vorig weekeinde geen geluk gehad met versieren? De site Virtual Flirt kan dan voor het komende weekeinde hulp bieden. Je maakt een virtuele kroegentocht en in iedere kroeg kom je vier meisjes tegen. Kom je met de juiste versiertruc, dan krijg je punten. De trucs zijn volgens de makers goedgekeurd door een panel meisjes en zullen dus wellicht ook in de echte wereld scoren.
(www.virtualflirt.fulldetails.org.uk)

NRC Webpagina's
18 AUGUSTUS 2000


( a d v e r t e n t i e s )

24/7 Media Europe ad

24/7 Media Europe ad

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad