|
|
NIEUWS
TEGENSPRAAK
SUPPLEMENT
DOSSIERS
ARCHIEF
ADVERTENTIES
SERVICE
|
NIEUWSSELECTIE
|
De Telegraaf komt met gratis middagkrant
Door een onzer redacteuren
De krant richt zich op 'werkend Nederland', mannen en vrouwen tussen de 25 en 45 jaar die meegaan met nieuwe ontwikkelingen. In vergelijking tot Spits zal News.nl minder leunen op persberichten en meer eigen nieuws produceren. De 15-koppige redactie zal daarbij het internet als belangrijke informatiebron gebruiken. Het moet een 'kwaliteitstabloid' worden, met compact, vooruitblikkend en beschouwend nieuws. Op de vraag of landelijke middagbladen als Het Parool en NRC Handelsblad veel te duchten hebben van de nieuwkomer, antwoordt Kessel: "Uit het succes van Metro en Spits blijkt dat er een nieuwe markt is voor dit soort kranten. Veel van onze lezers zullen een abonnement op een landelijk dagblad hebben. De kans dat de middagkranten er iets van merken, acht ik niet uitgesloten." News.nl zal nauw verbonden zijn met internet. De krant drukt bij sommige artikelen unieke barcodes af die met een speciale lichtpen gekoppeld aan een internetcomputer te lezen zijn. De lezer komt zo meteen op de juiste webpagina van News.nl terecht, die extra achtergrondinformatie bij het desbetreffende artikel bevat. Lezers zonder lichtpen kunnen dezelfde informatie opvragen door een vijfcijferige pincode in te tikken op de website van de krant. News.nl zal het eerste Nederlandse dagblad zijn dat zo verweven is met het internet.
|
NRC Webpagina's 18 AUGUSTUS 2000
|
Bovenkant pagina |
|