U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
24/7 Media Europe ad
N R C   H A N D E L S B L A D  -  M E D I A
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 

Sponsor wil Feyenoord niet achter decoder zien

Door onze sportredactie
ROTTERDAM, 18 AUG. Als de tv- beelden van Feyenoord alleen nog op een betaalzender zijn te zien stopt Stad Rotterdam Verzekeringen als shirtsponsor van de Rotterdamse club. De geldschieter verlengt binnenkort het contract met Feyenoord. Maar in de verbintenis wordt wel een ontsnappingsclausule opgenomen.

Die wordt volgens voorzitter Carlo de Swart van de raad van bestuur van kracht als de televisiebeelden van Feyenoord achter de decoder verdwijnen. "Dus als Feyenoord - met wellicht andere voetbalclubs - alleen via betaaltelevisie is te bekijken", aldus De Swart. "Als wij miljoenen investeren, willen we als shirtsponsor ook een flinke 'exposure'. Bij de publieke of de commerciële omroep, dat is ons om het even. Maar het kan niet zo zijn dat het bereik terugloopt tot de helft of tot nul." Stad Rotterdam is al sinds november 1991 hoofdsponsor van de Rotterdamse voetbalclub.

Het bestuur van Feyenoord heeft de problemen met aanvaller Radoslav Samardzic gisteren uitgepraat. De Joegoslaaf toonde zich na het gesprek bereid in het tweede elftal van de eredivisieclub te spelen en werd daarop door trainer Van Marwijk weer verwelkomd bij de selectie.

Samardzic mag weg bij Feyenoord maar hij hoeft niet te vertrekken. "Als zich een gegadigde voor hem meldt, dan verlenen we alle medewerking", zei woordvoerder Fred Blankemeijer. Samardzic, die halverwege vorig seizoen door Feyenoord werd overgenomen van Heerenveen, weigerde het afgelopen weekeinde met het tweede elftal naar een toernooi in Hilversum af te reizen.

NRC Webpagina's
18 AUGUSTUS 2000


( a d v e r t e n t i e s )

24/7 Media Europe ad

24/7 Media Europe ad

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad