U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
24/7 Media Europe ad
N R C   H A N D E L S B L A D  -  M E D I A
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 

easyEverything moet vergunning hebben
De Amsterdamse vestiging van internetcaféketen easyEverything moet van de gemeente Amsterdam een horecavergunning aanvragen, omdat in het bedrijf een coffeecorner is geplaatst.

Excuses voor pijnlijke advertentie
Het Amerikaanse weekblad Newsweek en de Zwitserse bank UBS hebben vanmorgen hun excuses aangeboden voor een "ongelukkige" advertentie over "succesvol opstijgen en landen" midden in een dossier van tien pagina's over de vorige week bij Parijs verongelukte Concorde. Bij de ramp vielen 113 doden.

'Massahysterie' rond Concorde
Chris Yates, van de Jane's Information Group in Londen, dat onder meer defensie- en luchtvaartzaken onderzoekt, heeft te doen met de BA- persdienst: "Tegen zoveel negatieve media-aandacht is nauwelijks op te boksen

Sony met Docomo in zee
Het Japanse elektronicaconcern Sony en het Japanse mobiele telecombedrijf Docomo bundelen hun krachten. Via Playstation van Sony en de webmobieltjes van Docomo zullen spelletjes, muziek en films worden aangeboden.

Relletje Duitse telecomveiling
De Duitse veiling van telecomfrequenties beleefde gisteren haar eerste relletje. Gerhard Schmid, oprichter en topman van Mobilcom, is door de toezichthouder op de vingers getikt wegens zijn uitspraken in de Franse krant La Tribune.

Softwarebedrijf Unit 4 koopt Noorse Agresso
Het Nederlandse softwarebedrijf Unit 4 koopt voor 173 miljoen euro (380 miljoen gulden) in aandelen de Noorse branchegenoot Agresso. Dat hebben de bedrijven vanochtend bekendgemaakt.

Filters op internet
Een directe aanleiding voor Brussel om met een Europese richtlijn e- commerce te komen, was de beruchte Compuserve-zaak. De lokale directeur van de Amerikaanse internet-provider werd in Beieren veroordeeld omdat hij niet voldoende had toegezien op het blokkeren van kinderporno. Alsof het tot de taak van een provider behoort op te treden als censor morum.

Onder buitenlandse moguls
De CSA, het Franse equivalent van ons Commissariaat voor de Media, heeft niet over zich laten lopen. De succesvolle abonneezender Canal+, waarvan de hoofdeigenaar Vivendi verwikkeld is in een megafusie met het Amerikaanse Universal-concern, blijft een zelfstandige rechtspersoon.

AOL in Latijns Amerika
De Amerikaanse internetaanbieder America Online heeft de beursgang van zijn Latijns-Amerikaanse dochter uitgesteld en de introductiekoers van het aandeel AOL Latin America verlaagd. De beursintroductie is vastgesteld op een bandbreedte van tussen de 8 en 10 dollar (19 en 24 gulden). Eerder ging het bedrijf nog uit van een prijs tussen de 15 en 17 dollar. De beursgang is uitgesteld van begin deze week naar het einde van deze week of begin volgende week. Een woordvoerster van AOL zei geen nadere toelichting te kunnen geven.

Endemol verkoopt belang
Endemol heeft het belang van 25 procent in het Spaanstalige internetportaal Telepolis verkocht aan een van de grootaandeelhouders. De transactie levert een boekwinst op, aldus het amusementsconcern. Na de overname door Telefónica vervallen voor Endemol de synergievoordelen van een belang in Telepolis. Het Spaanse bedrijf is eigenaar van Terra Networks, de grootste internetaanbieder op de Spaans- en Portugeestalige markten.


Wat voor weer is het in Detroit? Is het weer om te golfen, of meer een dag om binnen te blijven? Weather.com geeft op al deze vragen een antwoord. Bezoekers van de site kunnen het weer personaliseren, weerkaarten bekijken, de pollentoename in de lucht in de gaten houden en chatten met andere weerfanaten. De site, een online versie van het Amerikaanse weerkanaal, won talloze prijzen als 'handigste site op het wereldwijdeweb'. (www.weather.com)

NRC Webpagina's
2 AUGUSTUS 2000


( a d v e r t e n t i e s )

24/7 Media Europe ad

24/7 Media Europe ad

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad