U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

De optelsom van AOL en Time Warner


  • Internetaanbieder America Online (AOL) en mediaconcern Time Warner vormen samen AOL America Online. De twee hebben een gezamenlijke beurswaarde van omgerekend meer dan 500 miljard gulden en een omzet van 65 miljard gulden.

  • Aandeelhouders van America Online ontvangen per aandeel AOL een aandeel in de nieuwe combinatie en krijgen daarmee 55 procent van AOL Time Warner in handen. Aandeelhouders van Time Warner krijgen voor elk eigen aandeel anderhalf aandeel AOL Time Warner in handen, bij elkaar goed voor een belang van 45 procent in de nieuwe combinatie.

  • Bestuursvoorzitter Steve Case van AOL wordt president-commissaris van AOL Time Warner. De hoogste baas bij Time Warner, Gerald Levin, wordt bestuursvoorzitter van de nieuwe combinatie. Ted Turner wordt commissaris.

  • Abonnees van AOL krijgen via Internet toegang tot Time Warner producten, zoals videoclips van de artiesten uit de stal van de platenlabels van Time Warner en de inhoud van Time Warner uitgaven als InStyle Magazine, People, Teen People en Entertainment Weekly. Daarnaast krijgen AOL-klanten korting op kabelaansluitingen en abonnementen op Time Warner uitgaven.

  • AOL en Time Warner gaan elkaars diensten en producten promoten. Time Warner zal startdiscettes voor AOL verkopen in zijn Warner Bros winkels. Films uit de Time Warner studio's worden gepromoot via de AOL MovieFone. Websites van Time Warner als CNN.com en Entertaindom.com worden voortaan via AOL verspreid en gepromoot.

  • Het breedbandnetwerk van America Online, AOL Plus, gaat televisiebeelden van CNN verspreiden. AOL-klanten krijgen toegang tot door Time Warner geproduceerde internettelevisie.

  • Time Warner gaat producten als cd's, videobanden en kabelabonnementen verkopen via de marketingkanalen en e-commerce faciliteiten van AOL.

  • NRC Webpagina's
    11 JANUARI 2000


        Bovenkant pagina

    NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)