U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Zwetende bisschop
Nog nooit eerder gezien. Een zwetende bisschop in spe met op de achtergrond een adviescollege van een vicaris, een woordvoerder en een advocaat. De donkere Perzische kleedjes op tafel en dreigend gepolitoerde wandmeubels in het bisschoppelijke audiëntiezaaltje deden denken aan de tijd dat de gelovigen nog zweetten. Nu waren de rollen omgedraaid. De herder werd aan een kruisverhoor onderworpen. Had hij wel aangename en correcte standpunten? Zo niet, dan dreigde vervolging.


T V   V O O R A F :


Onze laatste zorgeloze sigaret
De Laatste Sigaret is een aardige documentaire van anderhalf uur. Had beter gekund en dan twee maal zo lang. De titel loopt op de toekomst vooruit, op de algemene en op die van mij. Verder vallen er drie delen te onderscheiden: 1. Roken is slecht. 2. De jaren waarin we dit niet beseften hadden hun eigen charme. En 3, de tabaksindustrie met zijn huurlingen uit de reclame hoort tot de schijnheiligste ter wereld - wedijvert met de industrie voor handvuurwapens die overigens niet in deze film voorkomt.


F I L M   V O O R A F :


Mission: Impossible
Mission: Impossible (1996) is een laf werkje, zoals meestal bij gerecycelde televisieseries. Stof het concept af, zoek er een ster bij en breng de overbekende titelmuziek uit met een housebeat, en een hit is geboren. Hetgeen geschiedde: de film bracht zonder videorechten al 422 miljoen dollar op en aan deel twee wordt dan ook gewerkt. De première is in mei 2000 gepland. Brian De Palma heeft als regisseur plaatsgemaakt voor John Woo, dus dat is vooruitgang. En Tom Cruise speelt opnieuw superspion Ethan Hunt.


NRC Webpagina's
6 SEPTEMBER 1999


Videoclip


E-mail uit New York

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)