1 Inhoud Radio & Televisie
U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Tv over tv
Zomergasten van de VPRO begon ermee. De tv werd onderwerp voor de tv. Intellectuelen lieten op de stille zondagavonden van de zomervakantie een presentator hun favoriete beelden vertonen en gaven uitleg.


R E C L A M E :


Kinderzieltjes en reclame
Moeten de publieke omroepen reclame gericht op kinderen uitzenden? Het gebeurt mondjesmaat, maar het gebeurt. Na Sesamstraat en Het Jeugdjournaal en voor het populair-wetenschappelijke programma Het Klokhuis, dat vooral voor oudere kinderen bestemd is, wordt regelmatig een kort blokje uitgezonden met barbiepoppen, plastic soldaten en bouwdozen.


F I L M   V O O R A F :


The Onion Field
,,This is a true story'', zo staat aansluitend op de openingstitels van The Onion Field te lezen. Een krant in beeld benadrukt het waarheidsgehalte nog eens. De populariteit van het waar-gebeurd genre is sinds 1979 fors toegenomen. Het betreft vooral talloze televisiefilms met een sentimentele, moraliserende inslag over tegenslagen en doorzetten.

NRC Webpagina's
17 SEPTEMBER 1998


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)