|
|
|
NIEUWSSELECTIE
|
Internet als marketing-instrument
Steeds meer bedrijven ontdekken Internet als een extra reclamemedium en marketinginstrument om de band met de klant te versterken. Ongeveer 865.000 Nederlandse huishoudens hebben volgens een onderzoek van Heliview Marketingservice toegang tot Internet.
De nabestaanden van Zapruder brengen de video op de markt, waarmee ze de Amerikaanse overheid voor zouden zijn. Die kondigde onlangs aan de 'Zapruder-film' tegen de laagst redelijke prijs beschikbaar te zullen stellen aan het publiek, op grond van een wet uit 1992, die bepaalt dat vrijwel alle overheidsdossiers over de moord op Kennedy openbaar gemaakt moeten worden. Het filmpje is echter al lang openbaar. Het is (gratis) te downloaden van het Internet, zo mailde een lezer ons. En inderdaad blijkt het (bijvoorbeeld) al vanaf 1996 op de JFK Scholar-site aangeboden te worden (www.vegasradio.com/jfk.html). In MPEG-formaat kan 'één van de meest intensief bestudeerde stukjes film in de geschiedenis' worden bekeken. Nadeel van Internet is, dat het filmpje, toch al niet hoog van kwaliteit, slechts op klein scherm te zien is. Voordeel is echter dat Internet oneindig veel aanvullende informatie biedt over de JFK-moord. Op honderden sites wordt er ingegaan op de filmbeelden, de complottheorieën en de verdachten. Bovendien kan de surfer aan allerlei JFK-discussies deelnemen, en eigen theorieën kenbaar maken. (users.southeast.net/bgoldman/jfk.html)
|
NRC Webpagina's
4 JULI 1998
|
Bovenkant pagina |