U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

O O G   I N   O O G :
Mythevorming
Dat was nog even schrikken voor Paul de Leeuw. Op de valreep van een lang seizoen met Laat de Leeuw reed Renate Dorrestein als een stoomwals over hem heen.


V I D E O C L I P :


Busta's Big Brother
De meeste hiphop-clips zien er identiek uit: een zonnige omgeving, een groep feestende mensen met veel sexy geklede vrouwen en de rapper(s) in het middelpunt, gefilmd met een fish-eye lens zodat het middelpunt van het beeld naar voren lijkt te steken; een soort 3D- effect, waardoor wild schuddende hoofden en priemende vingers de kamer in lijken te komen.


F I L M   V O O R A F :


Op tv is Cannes een cliché
Het gazon van het Grand Hotel, ongeveer 200 vierkante meter, is het enige niet-volgebouwde lapje groen in de omgeving van de Boulevard de la Croisette. Tijdens het afgelopen filmfestival van Cannes telde ik er op zeker moment 23 televisieploegen, die elk hun eigen item aan het draaien waren: interviews met kleine sterren en regisseurs, maar ook veel 'sfeer', van een accordeonist, een meisje dat ontdekt wil worden, een filmpromotor.

NRC Webpagina's
28 MEI 1998


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)