M E D I A
|
NIEUWSSELECTIE
|
Endemol en het nieuwe millennium
Joop Van den Ende is gefascineerd geraakt door het fin-de-siècle gevoel. Zijn jongste creatie ShowBizCity is daar een goed voorbeeld van. Mensen hebben er geld voor over om toch nog te genieten'', zo verklaarde Van de Ende zelf het succes van het kostbare verzorgde avondje uit. ,,Kijk op internet, en zoek op het woord Apocalyps. Dan vind je 128.000 sites''.
Ketnet maakt een frisse en ongedwongen indruk. De website, een co-productie van de VRT (Vlaamse Radio en Televisie) en Planet Internet België, biedt behalve een programmaoverzicht veel achtergrondinformatie, links en interactie tussen programmamakers en surfers. Uit de reacties in het gastenboek blijkt dat ook veel Nederlandse jongeren naar Ketnet kijken. Het programma Kettingzaag, waar elke week een jongere over zijn of haar hobby's en gewoontes wordt 'doorgezaagd', nodigt bezoekers van de website uit om hun mening te geven over het thema van de week. Nieuwsgierige kijkers kunnen op de site een bezoek brengen aan de verschillende deelredacties van Ketnet, waar de jonge presentatoren (de gemiddelde leeftijd is 22) zichzelf voorstellen. Via Internet roepen ze kijkers op om aan het programma Ket & Co mee te doen. Ket & Co is een programma over het reilen en zeilen van Ketnet. De kijkers horen daar ook bij. Redactionele bijdragen worden afgewisseld met videofragmenten van jongeren over hun relaties of favoriete bands.
|
NRC Webpagina's
17 JANUARI 1998
|
Bovenkant pagina |