NIEUWSSELECTIE
KORTE
BERICHTEN
RADIO & TELEVISIE
MEDIA
|
Polygram met Warner Bros in films
Polygram wordt actief in Hollywood. Het amusementsbedrijf heeft met
filmgigant Warner Bros afgesproken de komende drie jaar elk jaar samen
vijf films te gaan financieren en distribueren.
Resultaat van VNU groeit met 25 procent
De nettowinst van de Haarlemse uitgever VNU, gecorrigeerd voor buitengewone baten en lasten,
is in 1997 gegroeid met 25 procent tot ongeveer 395 miljoen gulden. Dat
percentage komt overeen met eerder uitgesproken verwachtingen. Dat heeft bestuursvoorzitter drs. J. Brentjens van de Haarlemse uitgever
gisteren tijdens zijn nieuwjaarstoespraak bekendgemaakt.
Korting op krant bijstandstrekker
De verenigde Nederlandse dagbladuitgevers gaan akkoord met een
experiment om uitkerinsgerechtigden een korting op een krantenabonnement
te geven, die op kan lopen tot veertig procent.
Het jachterige van Fashion TV
Fashion TV, een sinds enkele maanden vanuit Parijs opererend televisiestation doet niets anders dan 24 uur per dag
clips uitzenden van ongeveer drie minuten met de presentatie van
topcouturiers. De hoeveelheid beeldinformatie per seconde grenst aan het
ongelofelijke, en langer blijft een creatie niet in beeld.
Dolly Parton gaat al ruim dertig jaar mee in de entertainmentindustrie. Wat Parton kenmerkt is haar zakelijk instinct en
muzikale succes. In Dwarsverbanden, wekelijks op de NRC Webpagina's,
meer over Parton en het netwerk van fansites
(www.nrc.nl/W2/Lab/Dwarsverbanden)
|
NRC Webpagina's
7 JANUARI 1998
|