M E D I A
|
NIEUWSSELECTIE
|
Wat was hét televisiesucces van 1997?
Wat de grootste mislukking? En wat wordt de koers voor 1998? Acht kopstukken uit de mediawereld over acht televisiestations.
Alle voor muziekwebsites verplichte nummers, als hitlijsten, pop- en filmnieuws en cd-recensies en geluidsfragmenten komen voor, maar daar is alles mee gezegd. De rubrieken zijn weinig uitgebreid - in de filmrubriek wordt bijvoorbeeld maar één film behandeld - en het nieuws is er niet vernieuwend. Wie is er nou verbaasd over het feit dat de kaartverkoop van de Rolling Stones-concerten goed loopt? De cd's die er besproken worden, zoals Spiceworld, zijn bovendien overal al op dezelfde wijze gerecenseerd. Daarbij is er bovenmatig veel aandacht voor ouderen als Woody Allen en Elton John, is de opmaak sober en overheerst, hoe is het mogelijk, de kleur grijs. Meest dodelijk voor de site is echter dat sommige links niet werken (bijvoorbeeld die naar 'crazy charts', een van de meest intrigerende rubrieken) en dat belangrijke informatie niet in beeld komt. De surfer krijgt bij het opzoeken van de programma-informatie een blanco scherm. Bij de Amerikaanse versie van VH1 is het niet veel beter. Ook daar veel aandacht voor bejaarde en overleden artiesten en weinig nieuws. Gelukkig hebben ze daar een wel chatbox over de jaren '80. Dat maakt nog iets goed. (www.vh1.de en www.vh1.com)
|
NRC Webpagina's
27 DECEMBER 1997
|
Bovenkant pagina |