U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

'De behoefte recalcitrant te zijn is weg'
Paul de Leeuw: ,, Ik ga door met het maken van spraakmakende tv, maar niet meer als doel op zich''.
Een week voor aanvang van een nieuwe serie van 74 afleveringen van de late night-formule Laat de Leeuw, lijkt de opschudding rondom zijn persoon alweer eeuwen geleden. Sinds Paul de Leeuw veranderde van een controversieel zuigertje in een aimabele talkshow-host. Moeten we ons zorgen gaan maken over zijn toekomst als grensverleggend televisie-maker?



Gezamenlijk advertenties werven is fout
De samenwerking tussen twee organisaties die gezamenlijk advertenties gaan werven voor regionale omroepen is in strijd met de Wet economische mededinging. Dit zegt directeur C. Vis van de STER, verantwoordelijk voor de reclame van de landelijke publieke omroep. De twee organisaties, de Regionale Omroepreclame (ROR) en de Omroep Reclame Nederland (ORN), kondigden deze week aan vergaand te zullen gaan samenwerken.



Polonaise met een staartje
De bewindslieden Zalm, Borst, Van Mierlo en Kok hebben in werkelijkheid nimmer de polonaise gedanst, althans niet in het bijzijn van een fotograaf. Toch verscheen een afbeelding van dit tafereel op prinsjesdag in de Telegraaf en Het Financieele Dagblad. Hoe de foto precies is gemaakt, wil Hans Vos van het Haarlemse reclamebureau Vos Wiegel & Van Niedeck niet vertellen. ,, We hebben er in elk geval veel complimenten voor gekregen; de onderdanen vonden de grap blijkbaar veel leuker dan de regering'', getuige het kort geding dat de RVD deze week aankondigde.




De Peter Jan Rens-site die RTL4 onlangs opende, is te kenmerken met één woord: jofel. De toon waarop de lezer wordt aangesproken is als volgt: ,,In deze kroeg maak je van alles mee. Je kan lekker ouwehoeren over zaken die je opwinden, maar dan wel live in de uitzending.'' Men kan 200 gulden winnen als een 'gouden tip' een programma-item oplevert. En er wordt verteld wat er 'vanavond' in de uitzending is, al was er gisteren informatie te vinden over de uitzending van de avond ervóór: ,,Om maar met het sappigste te beginnen: je kunt bij ons een striptease-cursus volgen!'' Via deze site worden ook gasten voor de talkshow geworven, wat een aardig inzicht geeft in het allooi van de onderwerpen die de redactie heeft uitgebroed. Gezocht worden ondermeer 'de meest enthousiaste en uitbundige travestieten', de leukste bloopers', zij die hun nering willen aanprijzen op video, 'mensen die in de uitzending 1 minuut zendtijd krijgen om hun gal te spuwen over alles en iedereen', 'mensen die hun naar-bed-gaan-ritueel op video willen opnemen' en deelnemers aan een discussie over seksualiteit. Via de web-cam kan een kijkje worden genomen in het redactielokaal en met 21 vrolijk in de camera lachende kaaskoppen stellen de redactieleden zichzelf voor. In de Gamehall spreken zij de Internetter aldus aan: ,,Als wij even niet bezig zijn aan ons programma, houden wij er namelijk van wat spelletjes in elkaar te klussen. Een leuke manier om jullie grijze cellen wat werk te bezorgen.'' De Chatbox, ten slotte, staat open voor degene die ,,lekker wil roddelen, kletsen, zeiken, klagen en zeuren''. Doe dat vooral, over deze site. (www.rtl4.nl)

NRC Webpagina's
27 SEPTEMBER 1997


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)