U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

RVD protesteert tegen advertentie
De Rijksvoorlichtingsdienst maakt bezwaar tegen een advertentie van de Utrechtse financieringsmaatschappij Amstel Lease die vandaag is verschenen in de Telegraaf en het Financieel Dagblad.



Reclamemakers lukt het niet om jeugd te bereiken
Uit het vorige week gepresenteerde onderzoek 'Jongeren '97' door bureau Inter/View onder 3155 jongeren tussen de zes en 24 jaar kwam het volgende beeld naar voren: ,,jongeren zijn van egocentrisch meer egoïstisch geworden en conformeren zich steeds minder aan het aangeharkte Nederland.



Murdoch koopt kijkcijfers met honkbal
Sport- en kinderprogramma's zijn commercieel buitengewoon aantrekkelijk voor een TV-station. Mediatycoon Rupert Murdoch nam daarom onlangs de honkbalclub Los Angeles Dodgers over.



Uitstel nieuw Windows
Microsoft heeft de introductie van de nieuwe versie van zijn besturingsprogramma Windows met drie maanden uitgesteld tot het tweede kwartaal van het komend jaar. Na de deze bekendmaking daalde de koers van het aandeel Microsoft op de Amerikaanse schermenbeurs Nasdaq met ruim 5 procent.



Hoe bewijsvast is de E-mail?
Alle technologische vernieuwing wordt aanvankelijk met scepsis ontvangen. In de vorige eeuw werd van de telefoon beweerd dat deze te veel tekortkomingen had om ooit als serieus communicatiemiddel te kunnen dienen. De radio zou geen commerciële waarde hebben omdat niemand bereid zou zijn te betalen voor een boodschap die voor niemand in het bijzonder bedoeld is, zei men aan het begin van deze eeuw. Aan het eind van onze eeuw, in 1995 om precies te zijn, waren er ook nog mensen die dachten dat Internet slechts een rage, een flippo voor volwassenen is.




Het spel Sharktalk is een parodie op de Amerikaanse advocatencultuur. In een samenleving, waar het de gewoonste zaak van de wereld is om voor wissewasjes naar de rechter te stappen, hebben veel mensen het gevoel te verdrinken in een zee van moeilijk jargon, omringd door hongerige haaien (lees: advocaten). Speel en win voor je wordt opgeslokt door een haai.
www.nolo.com/sharktalk/Sharktalk.html

NRC Webpagina's
16 SEPTEMBER 1997


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)