
NIEUWSSELECTIE
KORTE
BERICHTEN
RADIO & TELEVISIE
MEDIA
|
Nieuwe strijd om tv-rechten voetbal
Parallel aan de verkoop van de rechten op voetbalsamenvattingen is ook
een nieuwe strijd ontbrand om de pay-per-view-rechten van
live-wedstrijden. Bij die vorm van televisie kan een voetballiefhebber
per bekeken wedstrijd betalen.
Adverteerders geven minder geld uit aan reclame op televisie
Adverteerders hebben vorig jaar minder geld uitgegeven aan
televisiespotjes. Alle Nederlandse tv-zenders samen ontvingen netto
1,025 miljard gulden van adverteerders, tegen 1,057 miljard gulden in
1995.
Intel verrast opnieuw vriend en vijand met winst
Intel boekte deze week een recordwinst van 1,91 miljard dollar over het
vierde kwartaal. Daarmee komt de winst van de chipmaker over geheel 1996
uit op 5,16 miljard.
Philips sluit Superclub-keten
Philips sluit op 1 april zijn noodlijdende Belgische winkelketen
Superclub (audio-, video- en multimedia-produkten). Het
elektronicaconcern vindt dat de hoogte van de aanhoudende verliezen een
verdere exploitatie onverantwoord maakt.
ABN Amro wil in mobiele telefonie
ABN Amro dingt mee naar de derde licentie voor mobiele telefonie in
Nederland, de zogenoemde DCS-1800.
|
NRC Webpagina's
16 JANUARI 1997
|