INTRODUCTIE
	 
	 OVERZICHT
	 
 COMPUTER-COMMUNICATIE
 
 MENS
 
 
 COMPUTER
  
 ALLE   BIJDRAGEN 
 LINKS 
 
 
   
 
 
 
	Overzicht 
eerdere afleveringen
	
	 
	 
	  | 
Economie 
Bedrijven doen massal hun intrede op Internet. De investeringen zijn 
klein, de  verwachtingen groot, evenals de teleurstellingen, zo blijkt 
uit 
 
onderzoek van  KPMG dat in december vorig jaar is gepubliceerd. (Zie het 
artikel 
Bijna helft bedrijven present op Internet en  
niet tevreden.)  
 
Wouter Maagdenberg is niet onder de indruk van de wijze  waarop het 
Nederlandse bedrijfsleven de kansen grijpt die Internet volgens hem  
biedt, maar hij heeft er vertrouwen in dat dat zal veranderen als het  
elektronische betalen beter is geregeld. 
 
 
Thijs Vieleers vindt reclame op Internet een van de  interessantste 
onderwerpen van dit moment. Hij trekt een vergelijking met de  opkomst 
van de videotechniek. Ook toen was het zo dat de reclamewereld kansen  
liet liggen doordat de creatievelingen niet met de techniek konden omgaan 
en  hun werk voor een groot deel aan techneuten moesten overlaten. 
  
Volgens 
Yousha Westerman draait het bij Internet allemaal om geld verdienen 
of besparen. Internet kan de markt doorzichtiger maken. Een  goed 
voorbeeld is de transportsector, waar Cargoweb transporteurs en  
exporteurs bij elkaar brengt zonder bemiddeling van expediteurs. 
  
Welke commerciële toepassingen ziet u voor Internet?  
 
  
 
 
 
 
 
  | 
NRC Webpagina's
 
16 APRIL 1997
 
  |