U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
     
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

 INTRODUCTIE
 OVERZICHT
 
COMPUTER-COMMUNICATIE
 MENS

 COMPUTER

 ALLE   BIJDRAGEN
 
LINKS





Overzicht eerdere
afleveringen

Economie

Bedrijven doen massal hun intrede op Internet. De investeringen zijn klein, de verwachtingen groot, evenals de teleurstellingen, zo blijkt uit onderzoek van KPMG dat in december vorig jaar is gepubliceerd. (Zie het artikel Bijna helft bedrijven present op Internet en niet tevreden.)

Wouter Maagdenberg is niet onder de indruk van de wijze waarop het Nederlandse bedrijfsleven de kansen grijpt die Internet volgens hem biedt, maar hij heeft er vertrouwen in dat dat zal veranderen als het elektronische betalen beter is geregeld.
Thijs Vieleers vindt reclame op Internet een van de interessantste onderwerpen van dit moment. Hij trekt een vergelijking met de opkomst van de videotechniek. Ook toen was het zo dat de reclamewereld kansen liet liggen doordat de creatievelingen niet met de techniek konden omgaan en hun werk voor een groot deel aan techneuten moesten overlaten.
Volgens Yousha Westerman draait het bij Internet allemaal om geld verdienen of besparen. Internet kan de markt doorzichtiger maken. Een goed voorbeeld is de transportsector, waar Cargoweb transporteurs en exporteurs bij elkaar brengt zonder bemiddeling van expediteurs.

Welke commerciële toepassingen ziet u voor Internet?

NRC Webpagina's
16 APRIL 1997

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl) APRIL 1997