INTRODUCTIE
OVERZICHT
COMPUTER-COMMUNICATIE
MENS
COMPUTER
ALLE BIJDRAGEN
LINKS
Overzicht
eerdere afleveringen
|
Economie
Bedrijven doen massal hun intrede op Internet. De investeringen zijn
klein, de verwachtingen groot, evenals de teleurstellingen, zo blijkt
uit
onderzoek van KPMG dat in december vorig jaar is gepubliceerd. (Zie het
artikel
Bijna helft bedrijven present op Internet en
niet tevreden.)
Wouter Maagdenberg is niet onder de indruk van de wijze waarop het
Nederlandse bedrijfsleven de kansen grijpt die Internet volgens hem
biedt, maar hij heeft er vertrouwen in dat dat zal veranderen als het
elektronische betalen beter is geregeld.
Thijs Vieleers vindt reclame op Internet een van de interessantste
onderwerpen van dit moment. Hij trekt een vergelijking met de opkomst
van de videotechniek. Ook toen was het zo dat de reclamewereld kansen
liet liggen doordat de creatievelingen niet met de techniek konden omgaan
en hun werk voor een groot deel aan techneuten moesten overlaten.
Volgens
Yousha Westerman draait het bij Internet allemaal om geld verdienen
of besparen. Internet kan de markt doorzichtiger maken. Een goed
voorbeeld is de transportsector, waar Cargoweb transporteurs en
exporteurs bij elkaar brengt zonder bemiddeling van expediteurs.
Welke commerciële toepassingen ziet u voor Internet?
|
NRC Webpagina's
16 APRIL 1997
|