U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Beeldcharisma
Politiestaat kan Jordanië niet zijn. Daarvoor zag ik te veel ongelijk marcherende theedoeken rond de kist van de overleden koning Hussein. Een gebroken politiekordon wijst er op dat de overheid de mensen niet tot deze rouw heeft verplicht.


T V   V O O R A F :


Ontluikende Ierse liefde
Heiligschennis en too steamy, klaagde de katholieke kerk. Het geeft een onrealistisch beeld van Ierland en de Ieren, klaagde de Ierse ambassadeur in Londen. Veel baat hadden hun klachten niet: de BBC-serie Ballykissangel, over het wel en wee van de bewoners van een klein Iers dorpje, trok in het eerste seizoen ruim 14 miljoen Engelse kijkers. Duizenden toeristen trokken in navolging van de serie naar het echte 'Ballykissangel', het dorpje Avoca in Country Wicklow en zelfs het kookboek werd - hoewel er in de serie meer in de pub gedronken wordt dan gegeten - goed verkocht.


F I L M   V O O R A F :


Spike Lees pooiermoraal
Girl 6 gaat over telefoonseks. Dial six for sex. Een hip onderwerp waarover boeiende dingen te zeggen zijn. Over identiteit en spel, beeld en realiteit, liefde en isolement op de drempel van de 21ste eeuw.

NRC Webpagina's
9 FEBRUARI 1999


Videoclip

Webwereld


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)