U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
   M E D I A
( a d v e r t e n t i e )        
Pellegrom
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Dennis Pennis is de held van wraaktelevisie
Het dodelijk beledigen van Hollywoodsterren en andere beroemdheden. Met zijn psychedelisch oranje geverfd haar, een hopeloos zittend jasje, hinderlijke gedrag Paul Kaye was zó goed in zijn werk dat hij er na een jaar mee op kon houden. Sterren wisten hem steeds vaker te ontwijken en 'collega-journalisten' deden er alles aan hem buiten de deur te houden. Als eerbetoon aan een bijzonder fenomeen herhaalt BNN nu Kayes capriolen.

Duitse partijen actief op het Web
Alles over de nieuwe Bundeskanzler. Optimistisch gooit de SPD Gerhard Schröder in de strijd, en heeft het al over die letzten 2 Tage Kohl. Misschien mag Schröder zich na zondag ook op het Internet www.bundeskanzler.de noemen. Zo'n 16 procent van de Duitse bevolking beschikt over Internettoegang. Voor de politieke partijen dus een reden om Internet als extra campagnemedium serieus te nemen.

Boekwinkels op Internet uit angst voor concurrentie
De Nederlandse Boekverkopersbond gaat intensiever samenwerken met de Nederlandse Internetboekhandel BoekNet. Het initiatief komt als reactie op de plannen van enkele grote buitenlandse Internetboekhandelaren om naar Nederland te komen.

Uitgever Reed Elsevier wordt van jager tot prooi
Dat Amerikaanse automatiseerders zouden azen op Reed Elsevier werd deze week afgedaan als speculatie. Maar zolang uitgevers worstelen op de elektronische snelweg, draait de geruchtenmachine.


34 jaar na de lancering van BBC2 kwam de Britse publieke omroep afgelopen woensdag met een nieuw kanaal, genaamd BBC Choice. Dit kanaal biedt voornamelijk entertainment.

Er is bijvoorbeeld een dagelijks sportprogramma en wekelijks komen de zes meest spraakmakende programma's die de BBC uitzond er nog eens langs. In Backstage wordt achter de schermen gekeken bij verschillende tv-producties en bij First say kunnen kijkers via de telefoon reageren op stellingen.

Voor de nieuwe zender is jaarlijks een budget van 20 miljoen pond uitgetrokken en ongeveer de helft van het programma-aanbod zal speciaal voor de zender worden gemaakt.

De kijkdichtheid was de afgelopen dagen extreem laag. Kijkers hoeven weliswaar niet extra te betalen, er is wel een speciale decoder nodig. En die decoders zijn pas vanaf donderdag 1 oktober te verkrijgen. Bovendien is het sinaal slechts in 11 procent van Engeland beschikbaar. Pas tegen kerst, zo wordt aangenomen, zal de dekking 75 procent zijn. Het web biedt geen soelaas. Wie de mooi vormgegeven site van BBC Choice binnenkomt, wordt overvallen door een knalroze achtergrond, grappige geluiden en figuren die in beeld verschijnen en verdwijnen. Een opwindmuis begeleidt de bezoeker en legt in een paar zinnen uit wat het tv-kanaal te bieden heeft. Ook is er een soort promotiefilmpje waarin datzelfde nog eens met beeld en geluid wordt herhaald. Informatie biedt de site dus nauwelijks. Bovendien lijkt het er niet op dat BBC Choice echt via het web zal worden uitgezonden.

(www.bbc.co.uk/choice)

NRC Webpagina's
26 SEPTEMBER 1998




( a d v e r t e n t i e s )
SIRE - Doof

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)