|
|
|
NIEUWSSELECTIE
|
Dennis Pennis is de held van wraaktelevisie Duitse partijen actief op het Web Boekwinkels op Internet uit angst voor
concurrentie Uitgever Reed Elsevier wordt van jager tot
prooi
Er is bijvoorbeeld een dagelijks sportprogramma en wekelijks komen de zes meest spraakmakende programma's die de BBC uitzond er nog eens langs. In Backstage wordt achter de schermen gekeken bij verschillende tv-producties en bij First say kunnen kijkers via de telefoon reageren op stellingen. Voor de nieuwe zender is jaarlijks een budget van 20 miljoen pond uitgetrokken en ongeveer de helft van het programma-aanbod zal speciaal voor de zender worden gemaakt. De kijkdichtheid was de afgelopen dagen extreem laag. Kijkers hoeven weliswaar niet extra te betalen, er is wel een speciale decoder nodig. En die decoders zijn pas vanaf donderdag 1 oktober te verkrijgen. Bovendien is het sinaal slechts in 11 procent van Engeland beschikbaar. Pas tegen kerst, zo wordt aangenomen, zal de dekking 75 procent zijn. Het web biedt geen soelaas. Wie de mooi vormgegeven site van BBC Choice binnenkomt, wordt overvallen door een knalroze achtergrond, grappige geluiden en figuren die in beeld verschijnen en verdwijnen. Een opwindmuis begeleidt de bezoeker en legt in een paar zinnen uit wat het tv-kanaal te bieden heeft. Ook is er een soort promotiefilmpje waarin datzelfde nog eens met beeld en geluid wordt herhaald. Informatie biedt de site dus nauwelijks. Bovendien lijkt het er niet op dat BBC Choice echt via het web zal worden uitgezonden.
|
NRC Webpagina's
26 SEPTEMBER 1998
|
Bovenkant pagina
|