U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Bijdrage omroep mag hoger
De provincies mogen vanaf 1 januari 1997 de omroepbijdrage jaarlijks met tien gulden verhogen voor de realisatie van regionale publieke televisie. Deze opslag moet ongeveer veertig miljoen gulden opleveren. Staatssecretaris Nuis (Media) zal uit de omroepbegroting een zelfde bedrag beschikbaar stellen. Dit heeft Nuis gisteren in de brief aan de Tweede Kamer meegedeeld.



Italiaans kabinet redt tv-zender van Berlusconi
In een verzoenend gebaar naar mediamagnaat en oppositieleider Silvio Berlusconi heeft het centrum-linkse kabinet in Italië met een speciaal decreet voorkomen dat een van zijn drie commerciële tv-zenders uit de lucht kan worden gehaald.



Brabantse kranten met fusie akkoord
De redacties van de provinciale dagbladen De Stem in Breda en het Brabants Nieuwsblad in Roosendaal zijn akkoord gegaan met een fusie. Daardoor zal een krant ontstaan met een oplage van 160.000.



Aanloopverlies SBS drukt winst Telegraaf
Aanloopverliezen bij de commerciële tv-zenders SBS6 en Sport7 en bij het elektronische-mediabedrijf Planet Internet hebben de resultaten van De Telegraaf aanzienlijk gedrukt. In het eerste halfjaar van 1996 behaalde de Amsterdamse uitgever met 45,4 miljoen gulden een 16,6 procent lagere netto winst dan vorig jaar.



Winst en omzet uitgeverij Brill groeien
Koninklijke E.J. Brill, een wetenschappelijke uitgeverij genoteerd op de incourante markt van de Amsterdamse effectenbeurs, heeft de omzet in de eerste zes maanden van 1996 met 12 procent zien groeien tot 7 miljoen gulden. De netto winst bedroeg 353.000 gulden, tegenover 57.000 in dezelfde periode vorig jaar. Voor geheel 1996 verwacht de onderneming een verdere stijging van winst en omzet.



Wolters Kluwer verder op overnamepad
Uitgeversconcern Wolters Kluwer neemt de professionele uitgeefactiviteiten over van het Amerikaanse Little, Brown and Company in Boston, nu onderdeel van mediaconcern Time Warner. De consumentenuitgaven, met name boeken, blijven buiten de overname.

Little, Brown and Company is gespecialiseerd in medische, juridische en fiscale uitgaven, zowel op papier als in elektronische vorm. Jaarlijks is hiermee een omzet van 50 miljoen dollar (83 miljoen gulden) gemoeid. De juridische en fiscale uitgaven wil Wolters Kluwer onderbrengen bij zijn Amerikaanse dochterbedrijf Aspen Publishers. De medische uitgaven zullen onderdeel worden van Lippincott-Raven Publishers, eveneens een Wolters Kluwer-bedrijf.

NRC Webpagina's
29 AUGUSTUS 1996


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)