U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O   E N   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  
S e l e c t i e


Televisie

Films op tv

Radio

S E L E C T I E   T E L E V I S I E :
Streetwear. Herhaling van een documentaire uit de serie Werken aan werk over de concurrentieslag die verschillende winkelketens in de kledingbranche voeren om een zo groot mogelijk aandeel in de markt te krijgen. Gedurende een half jaar worden een ontwerpster en een inkoopster van Coolcat in hun werk gevolgd. Ned.3, 19.30-20.00u.

De Willie Wortel van Silicon Valley (2). Driedelige Britse serie documentaires Triumph of the nerds over de opkomst van de personal computer-industrie. Het verhaal van Steve Jacobs, Paul Allen en Bill Gates die respectievelijk het computerbedrijf Apple en Microsoft oprichtten en de zakenwereld op zijn kop zetten. Ned.3, 20.00-20.56u.

De NPS Cultuurprijs. Tiendelige reeks over kunstenaars die genomineerd zijn voor de NPS-Cultuurprijs 1996 die op 16 september wordt uitgereikt aan een in Nederland wonende en werkende jonge kunstenaar. In de eerste uitzending portretten van schrijver Hafid Bouazza, schilder Barend van Hoek en saxofoniste Esmée Olthuis. Ned.3, 20.55- 21.48u.

Boulevard: Een trage spiegel. De geschiedenis van de bioscoopreclame. BRTN1, 22.05-22.39u.

Inside story. De Threat Management Unit van de Los Angeles Police Department is 's werelds enige 'stalker squad' en houdt zich bezig met het beschermen van vrouwen tegen mannen die hen voortdurend lastigvallen. BBC1, 22.30-23.20u.

Nova. Onder andere aandacht voor de herdenkingsdienst voor de bij de vliegramp in Eindhoven omgekomen militairen en de rol van rouwverwerking. Ook aandacht voor de spektakelfilm Mission Impossible met acteur Tom Cruise. Ned.3, 22.32-23.05u.

NRC Webpagina's
17 JULI 1996


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)