NIEUWSSELECTIE
KORTE
BERICHTEN
RADIO & TELEVISIE
MEDIA
|
Reclame van Philip Morris misleidend
De reclamecampagne van Philip Morris waarin de schade die passief roken
veroorzaakt wordt vergeleken met het drinken van een glas water of het
eten van een koekje, is misleidend. Dit heeft de Reclame Code Commissie
gisteren bekendgemaakt.
Polygram grijpt in VS naast MGM
Philips-dochter Polygram grijpt naast de Amerikaanse filmstudio MGM. P
and F Acquisition, onder leiding van huidig MGM-topman Frank Mancuso,
wordt de nieuwe eigenaar. De miljardair Kirk Kerkorian is een van de
financiers.
Met globetrotter Koss in cyberspace
Journalisten aller landen verenigden zich gisteravond in Atlanta in het
IBM Sportcafe.Net, een plek waar de consumptie van informatie en drank
met elkaar om voorrang strijden. De 'grand opening' van de
officiële press-lounge gaat gepaard met gratis bier, wijn en
hapjes. Als publiekstrekker is oud-olympiër Johann Olav Koss
ingehuurd.
VNU ziet af van belang in Radio Noordzee
VNU neemt in tegenstelling tot eerdere aankondigingen geen belang in
Radio Noordzee Nationaal. Radio Noordzee blijft nu volledig eigendom van
de Naardense uitgever Strengholt. In november 1995 meldden beide
uitgevers dat de Haarlemse uitgever een belang van 25 procent zou
verwerven in de dochter van Strengholt. Ook komt het niet meer van
intensievere samenwerking tussen beide uitgeverijen, zo meldden de twee
vandaag. VNU wilde via de deelneming in Radio Noordzee zijn positie op
de markt voor consumenteninformatie verbreden en versterken.
|
NRC Webpagina's
17 JULI 1996
|