U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Reclame van Philip Morris misleidend
De reclamecampagne van Philip Morris waarin de schade die passief roken veroorzaakt wordt vergeleken met het drinken van een glas water of het eten van een koekje, is misleidend. Dit heeft de Reclame Code Commissie gisteren bekendgemaakt.



Polygram grijpt in VS naast MGM
Philips-dochter Polygram grijpt naast de Amerikaanse filmstudio MGM. P and F Acquisition, onder leiding van huidig MGM-topman Frank Mancuso, wordt de nieuwe eigenaar. De miljardair Kirk Kerkorian is een van de financiers.



Met globetrotter Koss in cyberspace
Journalisten aller landen verenigden zich gisteravond in Atlanta in het IBM Sportcafe.Net, een plek waar de consumptie van informatie en drank met elkaar om voorrang strijden. De 'grand opening' van de officiële press-lounge gaat gepaard met gratis bier, wijn en hapjes. Als publiekstrekker is oud-olympiër Johann Olav Koss ingehuurd.



VNU ziet af van belang in Radio Noordzee
VNU neemt in tegenstelling tot eerdere aankondigingen geen belang in Radio Noordzee Nationaal. Radio Noordzee blijft nu volledig eigendom van de Naardense uitgever Strengholt. In november 1995 meldden beide uitgevers dat de Haarlemse uitgever een belang van 25 procent zou verwerven in de dochter van Strengholt. Ook komt het niet meer van intensievere samenwerking tussen beide uitgeverijen, zo meldden de twee vandaag. VNU wilde via de deelneming in Radio Noordzee zijn positie op de markt voor consumenteninformatie verbreden en versterken.



NRC Webpagina's
17 JULI 1996


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)