S U P P L E M E N T
NIEUWS | TEGENSPRAAK | SUPPLEMENT | AGENDA | ARCHIEF | ADVERTENTIES | SERVICE |
Internetjournalist Jeroen van Bergeijk bericht in de column E-mail uit New York over de nieuwe media scene in de 'Big Apple'. Dit is de achtste aflevering.
|
Maar niet alleen via reclame proberen de online winkels de aandacht
te trekken. Ook door middel van strategische samenwerking hoopt
men de bezoekersaantallen te vergroten. Zo debuteerde deze week
het online winkelcentrum Shopper Connection, waar
bedrijven als Virtual Vineyards, Reel.com, Garden.com en Preview Travel
bij elkaar zijn
gebracht. Ook proberen de winkeliers een prominente plaatsje te
krijgen op de pagina's van de grote portal sites.
Dat zijn allemaal duidelijke voordelen en als je de e-commerce
experts hoort orakelen, dan vraag je je af waarom slechts een
verwachte vijf procent van de bevolking deze kerst online de cadeautjes
aanschaft. Het zal ongetwijfeld angst voor het nieuwe zijn, maar
ik vrees dat een andere reden is dat veel online winkels de verwachtingen
niet kunnen waarmaken. Toen ik afgelopen zomer een week voor mijn
vakantie bij Amazon.com een paar reisboeken bestelde, arriveerden
die pas nadat ik al was vertrokken. Veel online winkels hebben
geen systeem om te controleren hoe met de voorraad staat gesteld.
Ik vrees dan ook als veel kerstcadeautjes pas in het nieuwe jaar
bezorgd zullen worden.
Volgende week: de beste en leukste winkels op Internet Jeroen van Bergeijk
|
NRC Webpagina's
25 NOVEMBER 1998
Archief:
|
Bovenkant pagina |