S U P P L E M E N T
NIEUWS | TEGENSPRAAK | SUPPLEMENT | AGENDA | ARCHIEF | ADVERTENTIES | SERVICE |
Internetjournalist Jeroen van Bergeijk bericht in de column E-mail uit New York over de nieuwe media scene in de 'Big Apple'. Dit is de zevende aflevering.
|
Date: Thu, 19 November 1998 01:08:03 -0500
From: Jeroen van Bergeijk <jvb@ziplink.net> To: web@nrc.nl Subject: Demo or Die
In Silicon Valley wordt innovatieve soft- en hardware gemaakt, terwijl Silicon Alley - de geuzennaam voor de nieuwe media industrie in New York - is gespecialiseerd in content. Oftewel Californië zorgt voor de infrastruktuur, New York voor de invulling. Aan de Westkust gaan ze dus prat op Netscape, in het oosten op CyberTimes. En al zit er een kern van waarheid in zulke generalisaties, de nieuwe media-industrieën van de twee gebieden zijn te complex om werkelijk recht te doen aan zo'n strikte tweedeling. Immers, in San Francisco wordt prachtige content gemaakt: Wired, Salon of Suck. En in New York wordt uitstekende software geproduceerd zoals ... Ehh... Tja, daar wringt 'm daar de schoen. Want software uit New York spreekt niet echt tot de verbeelding. De grootste werkgever op dit gebied is de New York Stock Exchange. Daar haal je de krant niet mee. De organisatoren van Demo or Die hebben zich ten doel gesteld daar iets aan te veranderen.
|
NRC Webpagina's
19 NOVEMBER 1998
Archief:
|
Bovenkant pagina |