S U P P L E M E N T
NIEUWS | TEGENSPRAAK | SUPPLEMENT | AGENDA | ARCHIEF | ADVERTENTIES | SERVICE |
Internetjournalist Jeroen van Bergeijk bericht in de column E-mail uit New York over de nieuwe media scene in de 'Big Apple'. Dit is de zevende aflevering.
|
De New Yorkse Demo or Die is een informele bijeenkomst waar programmeurs en entrepreneurs de allereerste ruwe versies laten zien van de software of websites die ze hebben ontwikkeld. Het publiek bestaat uit een grappige mengeling van welgestelde investeerders op zoek naar the next big thing en klassieke nerds die willen zien waar hun collega's mee bezig zijn. Het aardige van dit samenzijn is dat het nu eens niet alleen om geld gaat. Woorden als e-commerce of portal site hoor je hier niet snel vallen. Simpelweg een paar mensen die hun stuff laten zien in een achteraf zaaltje in een onaanzienlijk gebouw aan 6th avenue. Dat is alles.
Veel van de presentaties zijn volstrekt onbegrijpelijk: een vriendelijke jongen demonstreert ,,how to generate ASP from SQL in a click", een ander laat zien hoe hij het ,,site tracking" en ,,virtual community hosting" heeft verbeterd. Maar gelukkig zijn de meeste sprekers beter te volgen. Zo zijn er een paar studenten die een computerspelletje hebben ontwikkeld dat luistert naar de titel Diaper Dash en dat wel iets weg heeft van het infame Carmaggedon. De speler moet zich verplaatsen in een baby die een drukke snelweg moet oversteken. Als de kleine de overkant haalt krijgt hij een flesje melk, zo niet dan eindigt hij in een plas bloed.
|
NRC Webpagina's
19 NOVEMBER 1998
Archief:
|
Bovenkant pagina |