Dossier KLM
Nieuws
Achtergrond
British Airways
Alitalia
Northwest Airlines
Financieel
Links
Reacties
|
Zakenman gispt KLM
Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 28 FEBR.Egbert
Goldberg, van handelsfirma Gopa Trading, vloog al tijden niet meer in
de businessclass van luchtvaartmaatschappij KLM.
De duurdere zitplaatsen waren volgens hem vergelijkbaar met de economytickets bij concurrenten.
Maar toen KLM in oktober ruimschoots ging adverteren met 50 procent
meer beenruimte, een 'originele Indische rijsttafel' en ergonomische
stoelen liet hij zich overhalen. Op zijn vlucht eind november van
Amsterdam naar Memphis kwam hij bedrogen uit. De toestellen waren nog
niet omgebouwd. Gisteren deed hij zijn verhaal voor de Reclame Code
Commissie. Volgens KLM is een 'disclaimer' (de kleine lettertjes onder
aan de pagina's) gebruikelijk. De Commissie geeft over twee weken
uitsluitsel. Bij succes spant hij een rechtszaak aan tegen KLM.
Goldberg zegt te hebben betaald voor een product dat hij niet gekregen
heeft en wil dat KLM het prijsverschil tussen de economy- en de
businessclasstickets terugbetaalt.
|
NRC Webpagina's
28 februari 2001
|