|
|
NIEUWS
TEGENSPRAAK
SUPPLEMENT
DOSSIERS
ARCHIEF
ADVERTENTIES
SERVICE
|
NIEUWSSELECTIE
|
Telegraaf voorziet minder advertenties en lagere winst
Door een onzer redacteuren
De omzet steeg met 12,5 procent tot 1,8 miljard gulden. De belangrijkste winstmaker was het dagblad De Telegraaf. De oplage bleef gelijk (volgens cijfers van Cebuco een oplage van 808.000) en het aantal advertenties nam toe, vooral in het segment 'nationale merken en diensten'. Ook de huis-aan-huisbladen profiteerden van een sterk gestegen aantal advertenties. De gratis krant Spits gaat waarschijnlijk al dit jaar winst maken. De sombere vooruitzichten van De Telegraaf komen overeen met die van concurrent Wegener, de grootste uitgever van regionale kranten. Ook Wegener zei vorige week dat het geen voorspelling kon doen door de onzekerheid over de advertentie-inkomsten. Uitgever PCM, eigenaar van onder andere NRC Handelsblad, publiceert zijn jaarcijfers op 29 maart.
|
NRC Webpagina's 21 MAART 2001
|
Bovenkant pagina |
|