U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
Klik hier
N R C   H A N D E L S B L A D  -  M E D I A
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 

Omroep Veronica herdoopt tot 'Me'

Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 7 DEC."Mie, is dat ook niet een Chinees gerecht? Ik kan me wel iets voorstellen bij het idee achter de naam, maar ik vind hem zelf niet echt pakkend ", aldus Francies van ter Beek, voorzitter van de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb).

Het gaat hier echter niet om een Chinees gerecht, het is de nieuwe naam van omroep Veronica: 'Me', op z'n Engels. Na het vertrek van de Vereniging Veronica uit de Holland Media Groep (HMG) op 31 december vorig jaar moest HMG op zoek naar een nieuwe naam voor de radio- en tv-zender. Na een uitgebreid onderzoek in samenwerking met reclamebureau FHV/BBDO is besloten een nieuw mediamerk op te zetten, met tv- en radioprogramma's, maar ook met internet en evenementen bedoeld voor de jongvolwassenen. De naam 'Me' moet deze doelgroep gaan aanspreken. Bij de voorzitter van de studentenvakbond, zelf jongvolwassene, slaat de naam niet gelijk aan. Maar Jacqueline Hekkers, voorlichter bij HMG denkt dat met een uitgebreide mediacampagne de naam goed bij het publiek zal blijven 'kleven'. "Samen met het reclamebureau is na het onderzoek eerst een concept bedacht voor het mediamerk 'Ik en de wereld', gebaseerd op het beeld van de zelfbewuste, dynamische jongere. Zo is de naam 'Me' ontstaan. HMG wil een platform bieden waar jongvolwassenen dromen, ambities en informatie met elkaar kunnen uitwisselen." Suzan Damen, hoofd in- en externe communicatie van BNN, denkt dat het concept zal aanslaan bij jongeren. "Een nieuwe naam is natuurlijk altijd even wennen en het is een bijzondere keuze - in positieve zin - voor een mediabedrijf. Ik denk dat de mogelijkheden voor de profilering van de zender groot zijn: Feel Me, hear Me, see Me enz. Dus daarvoor is de naam goed gekozen."

J. van der Reijden, voorzitter van de Vereniging Veronica, wil niet reageren op de keuze van HMG voor een nieuwe naam. Het enige commentaar dat hij zijn nieuwe concurrent meegeeft is "Interessant".

In de nieuwe opzet zullen de presentatoren die nu een contract hebben, bij HMG blijven. Dat betekent dat vertrouwde Veronica-gezichten bij het nieuwe kanaal te zien zullen zijn. De Vereniging Veronica zelf onderzoekt nu de mogelijkheden om te gaan samenwerken met SBS Broadcasting SA, de moedermaatschappij van SBS6 en Net5.

NRC Webpagina's
7 DECEMBER 2000


( a d v e r t e n t i e s )

Klik hier

Klik hier

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad