U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
Klik hier
N R C   H A N D E L S B L A D  -  M E D I A
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 

Uitstel UMTS-veiling in Bern
De Zwitserse regering heeft de veiling van vergunningen voor geavanceerde mobiele telefonie (UMTS) voor onbepaalde tijd uitgesteld, nadat opnieuw een potentiële bieder is afgehaakt.

Voor het volk achter de bouwput
In politiek instabiele ontwikkelingslanden is de radio nog steeds het belangrijkste middel om politieke veranderingen in gang te zetten. TV is daar luxe en veelal in handen van de overheid en internet staat nog niet eens in de kinderschoenen, voor zover die al aanwezig zijn. Vooral de opwindbare radio en de ouwe, trouwe kristalontvanger maken het mogelijk dat zelfs in onbegaanbare en van elektriciteit verstoken gebieden de stem van politieke nieuwlichters gehoord kan worden.

Aruba verzelfstandigt telecombedrijf
De regering van Aruba wil tot woede van de vakbonden het nationale telecombedrijf Setar verzelfstandigen. Het telecombedrijf wordt verkocht aan water- en energiebedrijf Utilities Aruba. De vakbonden Sindicato di Trahadornan den Telecommunication (STT) en SEPA spreken in een brief aan minister-president Kok hun bezorgdheid uit over de transactie. Zij vrezen bezuinigingen, waarbij een reductie van het aantal werknemers een eerste optie is. (ANP)


Les één bij het betreden van de digitale snelweg luidt dat je geen privégegevens moet achterlaten. Je weet nooit wat met ermee gebeurt. Volgens een Amerikaans onderzoek geeft toch maar liefst 95 procent van de internetters probleemloos het e-mailadres, 81 procent tikt desgevraagd ook het postadres in. Meer dan 75 procent laat zich zelfs uit over hobby's. Slechts 15 procent houdt zich aan die eerste les.
(www.personalization.org)

NRC Webpagina's
13 NOVEMBER 2000


( a d v e r t e n t i e s )

Klik hier

Klik hier

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad