U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
Klik hier
N R C   H A N D E L S B L A D  -  M E D I A
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 

Internetbedrijf voor Hagemeyer

Door een onzer redacteuren
AMSTERDAM, 2 SEPT. Hagemeyer gaat een aparte onderneming oprichten die de Europese activiteiten van het handelshuis op internet gaat coördineren. Dat heeft bestuursvoorzitter Rob ter Haar gisteren bekendgemaakt bij de presentatie van de halfjaarcijfers.

MRO4All, zoals het nieuwe bedrijf gaat heten, wordt in Maastricht gehuisvest. , ,Zo ver mogelijk bij ons hoofdkantoor in Naarden vandaan," aldus Ter Haar. Bij het bedrijf komen ongeveer dertig personen te werken. MRO4All gaat een infrastructuur ontwikkelen en beheren waar grote klanten van Hagemeyer direct orders kunnen plaatsen. Ter Haar zei dat de vraag naar een dergelijk initiatief groot is onder de professionele klanten van Hagemeyer. Het is niet de bedoeling om een internet-marktplaats te creëren waar ook de artikelen van condurrenten kunnen worden besteld. "We gaan het internet alleen gebruiken als een manier om de communicatie met onze klanten te stroomlijnen," aldus Ter Haar.Wat de nieuwe activiteit gaat kosten wilde de bestuursvoorzitter niet kwijt. Wel zei hij dat de investering zich binnen drie jaar moet terugverdienen, "net als alle andere investeringen van Hagemeyer." Ter Haar zei dat de dienstentak van dochtermaatschappij Computerij zo snel mogelijk zal worden verkocht. Ter Haar liet doorschemeren de dienstverlening van Computerij eventueel met verlies van de hand te doen.

Over het algemeen toonde Ter Haar zich tevreden met de voortgang van de nieuwe strategie die Hagemeyer een jaar geleden inzette. De dochters van Hagemeyer die actief waren in de distributie van consumentengoederen zijn op een na allemaal verkocht. Daarvoor in de plaats zijn een aantal bedrijven overgenomen die zich bezighouden met de levering van producten aan professionele afnemers. Volgens Ter Haar is de groei van de winst per aandeel, die voor de eerste zes maanden van dit jaar uitkwam op 7 procent, geremd door het feit dat de consumentendochters ARM Stokvis, Pollyconcept en Case Logic in het eerste halfjaar uit de cijfers zijn verdwenen.

NRC Webpagina's
2 SEPTEMBER 2000


( a d v e r t e n t i e s )

Klik hier

Klik hier

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad