U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
24/7 Media Europe ad
N R C   H A N D E L S B L A D  -  M E D I A
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 

In VS meer vrouwen op internet

Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 9 AUG. Voor het eerst in de Amerikaanse geschiedenis van internet overtrof in het eerste kwartaal van dit jaar het aantal vrouwelijke bezoekers het aantal mannelijke bezoekers.

Dat blijkt uit een rapport van de onderzoeksbureaus Media Metrix en Jupiter Communications dat vandaag is gepubliceerd.

Alle vrouwelijke leeftijdsgoepen in de VS zijn geestdriftige internetgebruikers. Uitzondering vormen de vrouwen in de leeftijd van 18 tot 24 jaar: zij surften minder op internet. Volgens de onderzoekers komt dat doordat hun interesses meer offline liggen.

Meisjes in de leeftijd van 12 tot 18 maakten er in de VS juist expansief gebruik van. Het aantal gebruikers in deze leeftijdsgroep groeide in het afgelopen jaar met liefst 125 procent - volgens de onderzoekers vooral dankzij de speciaal voor hen op maat gemaakte websites als Gurl.com en Kibu.com. Terwijl in het afgelopen jaar het aantal internetsurfers in de VS steeg met 22, 4 procent, nam het aantal vrouwelijke surfers met 34,9 procent nog harder toe. In het eerste kwartaal was onder de webbezoekers het aandeel van de vrouwen 50, 5 procent en lag dit percentage voor het eerst hoger dan het aandeel van de mannen.

De onderzoekers, die 55.000 mensen in de VS hebben geënqueteerd, melden niets over de tijd die vrouwen of mannen op internet surfen. De websites die vooral door vrouwen in de VS worden bezocht zijn typische consumentensites, variërend van medicijnen tegen indigestie tot hondenvoer.

NRC Webpagina's
9 AUGUSTUS 2000


( a d v e r t e n t i e s )

24/7 Media Europe ad

24/7 Media Europe ad

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad