U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
   M E D I A

NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Junk-status dreigt voor UPC
Niet alleen de aandelen van UPC zijn gekelderd. Ook de obligaties waarmee het kabelbedrijf ruim 4 miljard dollar binnenhaalde dreigen af te glijden naar een 'junk'-status.

Boze baby's komen verder
De kinderpsycholoog die vrijdag te gast was bij Paul de Leeuw en Hans Kesting, had er geen goed woord voor over. "Als je de suggestie wekt dat een kind dat je niet genoeg liefde geeft, later een van de rijkste mensen ter aarde wordt, ben je heel raar bezig", zei hij. En toch is dat min of meer de boodschap van de campagne voor Monsterboard, die vorige week in de prijzen viel voor de meest effectieve reclame van 1999.

Rel over column universiteitsblad
Etty Mulder, hoogleraar in Nijmegen en voorzitter van de Stichting Kunstenaarsverzet, is woedend over een volgens haar antisemitische column in het blad van haar universteit, KU-Nieuws. Zij heeft de Raad voor de Journalistiek en het Centrum Informatie en Documentatie Israel gealarmeerd. In KU-Nieuws schrijft Piet-Hein Peeters: "Het is dubieus, ik weet het, maar ik heb last van argwaan als het over joden gaat." Ze komen althans via de media op hem over als een "arrogant en zeurend volkje". "Het pathos waarmee het de joden aangedane leed omkleed wordt, vind ik irritant." (ANP)

Commercial Ben mag in Doodstil
Ben Nederland heeft niet onrechtmatig gehandeld tegenover reclamebureau Unicom door in zijn tv-commercial gebruik te maken van de plaatsnaam van het gehucht Doodstil. Dit heeft de Groninger rechtbank vanmorgen bepaald. Unicom meende dat Ben zijn reclame naapte en inbreuk maakte op het auteursrecht. Op de reclamecampagne van Unicom poseren zijn twee directeuren aan weerszijden van het plaatsnaambord. In een reclamefilmpje van Ben zijn dit twee boeren. Unicom zei schade te lijden en spande een kort geding aan. De rechtbank oordeelt dat Ben geen inbreuk maakt op het auteursrecht, omdat de twee reclames verschillen.

Eisers verliezen geding tegen WOL
Internetbedrijf World Online, oprichtster Nina Brink en ABN Amro hoeven beleggers in het jonge beursfonds geen extra informatie te geven. Dat heeft de president van de Amsterdamse rechtbank gisteren bepaald. Daarmee is de eerste rechtszaak rond het beursdebacle voor de eisers op een fiasco uitgelopen. Advocaat Van der Goen eiste vorige week in kort geding namens tientallen gedupeerde beleggers antwoord op een reeks vragen, waarop hij schadeclaims zou kunnen baseren bij de partijen die bij de beursgang betrokken zijn. (Redactie Economie)


"Zo veel mensen willen je verhalen vertellen als je ernaar vraagt." Reporter Alex Chadwick maakte tijdens reizen door Amerika portretten van mensen die hij tegenkwam, zoals een man met aids die heil zoekt in spiritualiteit. De interviews, verzameld op de site Interviews 50 Cents, zijn als tekst te consumeren, maar ook in beeld. Bezoekers kunnen zelf hun verhalen toevoegen.
(www.journale.com/interviews50cents)

NRC Webpagina's
23 MEI 2000




    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)