U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Lentevoorlichting
Soms, als het mooi weer is en de minister en de pers hebben niets te doen, dan organiseren ze samen wat voorlichtingscampagnes. De voorlichter kijkt eerst of de kust vrij is - geen concurrentie van een dronken kloppartij, graaierige wethouder of overbemeten dienstauto - en geeft dan het teken.


T V   V O O R A F :


Spel van kerk en markt
Halverwege verschijnen de stoute-kinderenlachjes. Die van oud-directeur G. Krayenhoff van het farmaceutische bedrijf Organon is de eerste. Hij heeft net uitgelegd hoe het mogelijk was dat Organon begin jaren zestig min of meer expliciet de zegen van de katholieke kerk in Nederland kreeg voor de productie van de anticonceptiepil. Volgens de katholieke leer, legt Krayenhoff vroom uit, mocht je doorgaan met een product waar je 'een bepaald doel' mee had, ook als dat product 'een bepaalde bijwerking' had, zolang je maar niet al te gelukkig was met die bijwerking. Grijns.


F I L M   V O O R A F :


Police Academy
Kent u Billie Turf? Het dikste studentje ter wereld. Zit op een kostschool naar Engels model. Heeft het daar voortdurend aan de stok met bovenmeester Kwel. Beleeft met klasgenootjes als Jantje Klein en Koos Stoerder avonturen van twee bladzijden. Die meestal eindigen met een pak slaag voor Billie. Eens in de acht, negen avonturen loopt het goed voor hem af, dan eindigt het met een monsterlijke schranspartij. Voorspelbaarheid is de grootste kracht van Billie's boeken.


NRC Webpagina's
10 MEI 2000


Digitale

Apestaartje


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)