U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
   M E D I A

NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Internet beroert steeds heviger de arbeidsmarkt
De sterke opkomst van nieuwe technologie krijgt ook steeds meer invloed op de arbeidsmarkten. Heel goed is dat te zien bij de saneringen in de banksector, zoals nu bij ABN Amro.

'VARA heeft allang besloten'
De Kamer debatteert vanavond over de nieuwe concessiewet voor de publieke omroepen. Of de VARA daarna in het publieke bestel blijft, is twijfelachtig.

Wat gaat de VARA doen?
Vijf deskundigen geven hun mening.

Telegraaf stapt in Internet via gsm
De Telegraaf Holding gaat Internetdiensten voor mobiele telefoons aanbieden. Dochter Media Groep West, voor 90 procent in handen van de Telegraaf en voor 10 procent eigendom van kabelaar UPC, heeft daarvoor het nieuwe bedrijf Mobillion opgericht. Mobillion maakt nieuws en informatie die de Telegraaf levert via Internet toegankelijk voor mobiele telefoons.

Platform wil mee waken op Internet
Oud-topman Jan Baan van softwarebedrijf Baan Company richt het Cyber Safety Network op, een platform dat Internetgebruikers gaat wijzen op "ongewenste informatie" op het wereldwijde web.

'Mobiel' Europa neemt voorsprong op VS
Het fusienieuws over AOL en Time Warner zette vorige week een andere aankondiging in de schaduw: Vodafone richt een platform op voor mobile commerce.

Levende reclame
De man is ziek, doodziek. Hij draagt een lang nachthemd en een verband om zijn hoofd. Jammerend ligt hij in zijn ledikant - dat moeten we althans uit zijn verwrongen gelaat afleiden, want het filmpje geeft geen geluid. Maar daar komt de dokter met een dienblad, waarop een grote mok Van Houtens Cacao staat. Eén ferme slok en de patiënt is genezen. Zo makkelijk wist de reclame de problemen toen nog op te lossen.

General Motors breidt uit
General Motors wil haar Internetactiviteiten sterk uitbreiden. De bestuursvoorzitter van 's werelds grootste autofabrikant General Motors, Jack Smith, heeft gezegd te verwachten dat de Internetsite van het bedrijf de jaarlijkse autoverkoop met 50.000 tot 100.000 auto's verhoogt. Dit is 1 tot 2 procent van de totale verkoop van GeneralMotors. Volgens Smith bezoeken maandelijks 650.000 bezoekers de website van de Amerikaanse. Het concern wil dat aantal dit jaar met 10 tot 15 procent verhogen.


Zoek je regelmatig op internet naar dezelfde informatie? Hoe vaak je naam inmiddels voorkomt, of een bepaalde auteur weer iets heeft geschreven over het vredesproces in het Midden-Oosten, of het in een nieuwsgroep over jouw hobby gaat? Zoek niet zelf, gebruik een spion. Spyonit biedt standaardspionnen - de 'Vanity Spy' zoekt je naam - maar je kunt ook zelf spionnetjes maken. Als er iets nieuws is te melden, ontvang je bericht. (www.spyonit.com)

NRC Webpagina's
18 JANUARI 2000



( a d v e r t e n t i e )

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)