U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Stinkende kooi
Wat een gelukkig volk zijn we. Een kip in elke pot, en een soap voor elke buis. Big Brother heeft er twee buitenlandse concurrenten bij gekregen. Op Net5 draait The Real World met zeven Amerikaanse vroeg-twintigers in een Hawaiiaans huis aan het strand. Het interessantst vind ik Storyville op BBC2. Gedurende een week wordt het resultaat van twee jaar filmmateriaal over een Amerikaans gezin getoond. 's Nachts, dus de videorecorder moet worden geprogrammeerd. Het gaat over een thema: het zwart-blanke gezin, wat in Amerika niet zo gemakkelijk is. Daarover later.


T V   V O O R A F :


Verliefd op Franse auto's
Weer die goedkope oude Citroën niet gevonden deze zomer, in dat dorpje met die garagist die er zo naief uitzag? Jammer, maar helaas.


F I L M   V O O R A F :


Dying Young
Wie het trefwoord cancer intikt in het zoekprogramma van de onvolprezen Internet Movie Database, krijgt 67 titels van bioscoop- en televisie-films voorgeschoteld. Wie op zoek is naar love, krijgt 793 titels op zijn bordje. Het is maar een indicatie, maar het zegt voldoende over de hiërarchie van levenskwesties, althans in de ogen van de doorsnee- filmmaker (die zoals bekend meestal van Amerikaanse origine is). Liefde trekt meer bezoekers dan de dood.


NRC Webpagina's
2 NOVEMBER 1999


Videoclip


E-mail uit New York

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)