U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

T V   V O O R A F :
Brokken ontroering

RAOUL HEERTJE
Ik heb wel eens aan tafel mogen zitten met Joop van den Ende en zijn directeuren. Je voelde, ik zou bijna schrijven rook, de honderden liters diarree die door de broeken van zijn naaste medewerkers liepen. Hun enige doelstelling in dit leven is te knikken, te schudden en te lachen als de Baas dat lijkt te gaan doen. Zodra de Baas weg is reageren ze de trieste richting die hun leven genomen heeft af op hun ondergeschikten om zich vervolgens een nieuwe broek aan te schaffen.

Persoonlijk had ik geen enkele reden een kledingwinkel binnen te stappen aangezien de Baas een alleszins vriendelijke man leek. Zelfs toen bij thuiskomst bleek dat de naam die ik gebruikte voor een groepje talenten dat aan het doorbreken was (Comedytrain) door zijn bedrijf gejat was, heb ik dat nooit tot Hem kunnen herleiden.

Toch lijkt het me verstandiger de bespreking van zijn oogappel Hennie Huisman via het soundmixprincipe te doen. De broekenverkoop in Aalsmeer ligt immers nog steeds ver boven het nationaal gemiddelde en daar moet toch een reden voor zijn?

Ik stapt de Hennielift in en kwam er uit als Henk van der Meyden:Ook in zijn 17e Soundmix-seizoen bewijst onze eigen Hennie nog steeds de onbetwiste nummer één te zijn. Al die jonge ééndagspresentatoren kunnen een voorbeeld nemen aan de man die, was hij in Amerika geboren, een absolute megaster was geweest. Wie anders dan Hennie Huisman durft iemand in zijn programma op te laten treden die het ontroerende 'Candle in the Wind' van Elton John besoundmixt? Het zou natuurlijk smakeloos zijn om twee jaar na de première van deze megahit de emoties van de kijker te bespelen met de nagedachtenis aan Lady Di. Het is een nieuw seizoen, nieuwe prijzen en dus is een nieuwe dode een absolute vereiste. Vandaar dat in de eerste aflevering van dit seizoen ook een gesoundmixte dode het licht ziet. Lady Di is als het ware de lift in gegaan en komt er uit als de aan kanker overleden vriend van onze dappere soundmixer. Dikke brokken ontroering zullen opwellen in de kelen van de miljoenen kijkers als deze Candle in de Wind ontstoken wordt. Is het niet een prachtige gedachte dat als je al deze brokken in een bepaalde volgorde neerlegt ze precies de initialen IP vormen? Mijn Chinese circus is niet in het land dus ik zou zeggen: KIJKEN!

Soundmixshow, zondag, RTL4, 20.00-21.00u.

NRC Webpagina's
14 AUGUSTUS 1999


E-mail uit New York

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)