U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
   M E D I A

NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Adverteerders vergroten druk op uitgevers
Kranten zijn als adverten- tiemedium niet flexibel genoeg. Daarom halveert Unilever, Nederlands grootste adverteerder, zijn toch al geringe reclamebud- get voor dagbladen. Ook Albert Heijn is ontevreden.

SocGen moet stoppen met advertenties
De bank Société Générale (SocGen) is gisteren door het Handelstribunaal in Parijs veroordeeld voor advertenties in dagbladen met een denigrerende inhoud voor concurrent Banque National de Paris (BNP) die SocGen en Paribas via een vijandig bod wil overnemen. Dat heeft een woordvoerder van BNP bevestigd tegenover het persbureau AFP.

Superman ingezet tegen landmijnen
Superman gaat in Kosovo kinderen helpen bij het ontlopen van landmijnen die door de Joegoslavische en Servische strijdkrachten zijn achtergelaten. Hillary Clinton, de vrouw van de Amerikaanse president Clinton, presenteerde gisteren in het Witte Huis een stripboek van de (bijna) onsterfelijke superheld dat in een oplage van 500.000 zal worden verspreid onder Kosovaarse kinderen.

Publieke televisie behoeft vierde net
De publieke omroep moet een vierde tv-net krijgen om belangrijke gebeurtenissen live te kunnen uitzenden, meent Lars Andersson.

Overgenomen NIPO mikt op versterkte groei
Het NIPO is eind vorige week overgenomen door de Britse research-gigant Taylor Nelson Sofres. Voor directeur Ted Vonk betekent de samenwerking groei in Nederland, in het buitenland en op Internet.

Weggevertjes
Op de deksel van de jampot zit een klein, uitklapbaar foldertje vastgeplakt. Flipje, de geheel uit bessen opgebouwde mascotte van De Betuwe, biedt gratis entreekaarten voor het circus aan. Dat hij zo heet, staat als vanouds op zijn koksmuts te lezen. Verder speelt Flipje in het ronde foldertje slechts een decoratieve rol. Hij vrolijkt de paginaatjes op, en dat is alles. Wie hem nog niet kende, zou zich zelfs kunnen afvragen wie hij is.

Yahoo aast op rivaal
Het Amerikaanse Internetbedrijf Yahoo heeft belangstelling voor concurrent ExciteAtHome. Dat meldt Business Week Online, de Interneteditie van het Amerikaanse tijdschrift Business Week. De twee bedrijven zouden al zes weken besprekingen voeren. Volgens bronnen heeft Yahoo meer dan 17 miljard dollar (35 miljard gulden) over voor ExciteAtHome. Excite, dat net als Yahoo vooral bekend is als zoekmachine, werd eerder dit jaar door de Internetaanbieder AtHome overgenomen voor 6,7 miljard dollar.

KPN hoeft merknamen niet in te trekken
KPN Telecom hoeft de merknamen WisselGesprek, Het Net en nog acht andere van de rechter in Groningen niet in te trekken. De Stichting Vrijmerk uit Deventer had dat geëist in een procedure die enkele jaren heeft geduurd. De rechter heeft geoordeeld dat de Stichting Vrijmerk niet deelneemt aan het economisch verkeer en daarom geen belanghebbende is, aldus het telecombedrijf. (ANP)

Detron koopt ICT-bedrijf
Telecombedrijf Detron neemt Exa-IT in Naarden over. Exa-IT, inmiddels met 350 man actief in beheer en ondersteuning van computernetwerken, zette vorig jaar met 20 miljoen gulden om en maakte 2,3 miljoen winst. (Redactie Economie)

Splitsing Hewlett-Packard op 1 november
De divisie meet- en regeltechniek van het Amerikaanse concern Hewlett- Packard (HP) gaat per 1 november verder onder de naam Agilent Technologies. HP splitst zich op die datum in tweeën. De computeractiviteiten behouden de naam Hewlett-Packard. (ANP)


Dat surfen op Internet verslavend kan zijn, is inmiddels wel bekend. Om die verslaving nog net iets meer te stimuleren, ontwierp de Brit David Hyland de Big Green Button, een site met absoluut geen doel, maar met een hoog verslavingsgehalte. De groene button werkt via het principe 'als er vertelt wordt dat iets niet mag, doe je het toch'. (www.geocities.com/Hollywood/5945/bgb-main.html)

NRC Webpagina's
3 AUGUSTUS 1999



( a d v e r t e n t i e )
SIRE - Doof

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)