M E D I A
|
NIEUWSSELECTIE
|
Korting KPN voor mobiele bellers
Door een onzer redacteuren
Eerder deze week maakte KPN de oprichting bekend van een zogenoemde taskforce omdat, in de woorden van KPN, "de dienstverlening aan de klanten niet meer in overeenstemming is met de kwaliteitseisen die KPN zichzelf stelt". De problemen (onder meer een onbereikbare storingsdienst) zijn een gevolg van een grootscheepse reorganisatie die bij KPN wordt doorgevoerd. KPN kondigde vorig jaar aan 4.000 arbeidsplaatsen te zullen schrappen, onder meer bij het installatiebedrijf en de afdelingen beheer en onderhoud. Volgens een woordvoerder mogen de problemen met de dienstverlening desondanks niet worden geweten aan een gebrek aan menskracht. "We hebben niet te weinig mensen, maar te weinig mensen op de juiste plaats." KPN is opgesplitst in nieuwe bedrijfsonderdelen. "Er is zoveel verhuisd van a naar b dat we niet meer weten waar de collega's zich bevinden", zegt een woordvoerder. De serviceafdeling van KPN slaagt er volgens de zegsman daardoor niet in de dienstdoende servicemonteur op te sporen. Dit betekent dat een abonnee er weinig aan heeft als hij erin slaagt een storing te melden aan een servicemedewerker.
|
NRC Webpagina's
23 JULI 1999
|
Bovenkant pagina |