U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
   M E D I A

NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Virtuele pin-up rent heupwiegend voor je uit
Mannen houden van haar Barbie-achtige lichaam, vrouwen van haar girl power-uitstraling. Aan het computerfiguurtje Lara Croft is nu een heel theaterfestival gewijd.

BBC-chef Dyke wacht reeks problemen
De BBC, de Britse publieke omroep met wereldwijde aspiraties, heeft een nieuwe chef. Greg Dyke, die carrière maakte binnen de commerciële televisie, komt voor een reeks dilemma's te staan.

Microsoft kan straf nog lang uitstellen
Het openbare deel van de rechtszaak tegen Microsoft is deze week afgesloten. Concrete gevolgen van een eventuele veroordeling wegens machtsmisbruik kunnen echter nog jaren uitblijven.

'Wat gebeurt er met de dokters?'
Craig Barrett, chief executive officer van chipsfabrikant Intel, was gisteren één dag in Nederland om "te voelen hoe de markt hier is". In Amsterdam sprak hij met de loco-burgemeester, in Den Haag met minister Jorritsma en 's avonds gaf hij in Hotel Des Indes een cocktailparty voor "de Nederlandse Internetgemeenschap".

UPC koopt Gelrevision
UPC, de grootste private kabelmaatschappij van Europa, heeft bijna een kwart miljard gulden uitgetrokken voor Gelrevision, het kabelbedrijf van energieconcern Gamog. De verkoop levert Gamog een boekwinst op van 120 miljoen gulden. Door de aankoop krijgt UPC-dochter United Telekabel Holding (UTH) er in één klap 131.000 aansluitingen bij.

Toerismebranche op internet
De Nederlandse toerismebranche heeft een eigen overkoepelende internetsite. www.holland.com moet wereldwijd miljoenen toeristen informatie over Nederland bieden. De site is een initiatief van de brancheorganisaties het Nederlands Bureau voor Toerisme (NBT) en AVN Toerisme en Recreatie, dat wordt gesteund door grote Nederlandse bedrijven. De eerste pagina werd deze week gepresenteerd in Leidschendam. Het komende halfjaar wordt de site verder ontwikkeld door een projectafdeling van het NBT. Over twee jaar moet deze afdeling zichzelf kunnen bedruipen. Het NBT rekent na een aanloopfase vanaf maart 2000 op een miljoen bezoekers per maand. Volgens een woordvoerder zijn inkomsten gegarandeerd omdat het NBT per boeking een bedrag krijgt. In de aanloopperiode kost het project 4 miljoen gulden. Dit bedrag wordt voor de helft gedekt door het ministerie van Economische Zaken, Heineken, KLM, KPN Telecom, Veronica en de Rabobank. (ANP)


Wie er genoeg van heeft om jaar in, jaar uit met collega's weddenschappen af te sluiten over wie de Tour de France gaat winnen - en altijd maar op de verkeerde renner inzet of verliest van iemand die het peloton wat beter in zicht heeft - kan op de website van Sport Dreams zijn of haar geluk beproeven. Op deze website kan tegen 'duizenden wielerfans en -kenners' gespeeld worden voor de Eretitel Tour Manager van 1999, aldus de site.

Op de site kan onder meer een wielerploeg samengesteld worden. De enige doping is de prijs voor de 'dagwinnaar': een kistje met twee flessen Franse wijn. De onvolprezen Jean Nelissen (verbannen van de televisie tijdens de tour) geeft tips.

(www.sportdreams.nl/tour)

NRC Webpagina's
26 JUNI 1999



( a d v e r t e n t i e )
SIRE - Doof

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)