M E D I A
|
NIEUWSSELECTIE
|
Grootste internetcafé ter wereld
geopend
Door onze redacteur TITIA KETELAAR
Het idee van deze eerste 'cybersupermarkt' komt van de man achter vliegtuigmaatschappij EasyJet, Stelios Haji-Ioannou. Terwijl andere cybercafés zich vooral richten op communicatie - klanten kunnen surfen en emails versturen - gaat het bij easyEverything slechts om het online winkelen. Via de terminals in easyEverything krijgt de klant een overzicht van alle grote online-winkels. Haji-Ioannou voorspelt een gouden toekomst voor winkelen via Internet, vooral omdat klanten met enkele drukken op een toets, prijzen kunnen vergelijken. Ook de goedkope tarieven voor het 'winkelen' in zijn supermarkt, zullen volgens hem aan het succes van easyEverything bijdragen. Bij een gewoon cybercafé kost een uurtje surfen rond de vijf pond, de Britse telefoonmaatschapij BT rekent 2, 40 pond per uur. De één pond per uur in easyEverything moet ook meer Britten bekend maken met het fenomeen Internet. Binnen een jaar moeten er nog vier cybersupermarkten bijkomen, met een totale capaciteit van 2.000 computers. EasyEverything richt zich eerst op de reizigers rond Victoria Station, daarna op onder meer studenten en 'nightclubbers'.
|
NRC Webpagina's
21 JUNI 1999
|
Bovenkant pagina |