U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Soapserie ‘Goudkust' naar Fox

Door onze redacteur JAPKE-D. BOUMA
ROTTERDAM, 3 JUNI. De wegens tegenvallende kijkcijfers door SBS6 afgestoten soapserie ‘Goudkust', gaat naar concurrent Fox. Dit zou vanmiddag aan acteurs en schrijvers bekend worden gemaakt. De serie zal naar verluidt bij Fox niet dagelijks, maar drie keer in de week te zien zijn.

De deal is opmerkelijk daar Fox tot nu toe weinig heeft geïnvesteerd in zijn programmapakket. De zender veranderde zijn naam na overname door het Amerikaanse mediaconcern Fox (dat eigendom is van de Australische mediatycoon Rupert Murdoch) van TV10 in Fox. De zender zou niet langer herhalingen van gouwe ouwe successeries uitzenden, maar eigen, nieuwe producten als Nederlandse talkshows en reportageprogramma's en speelfilms van Fox. Maar sindsdien is het niet florissant presterende station alleen maar meer in het slop geraakt. Behaalde TV10 nog 2 procent marktaandeel, Fox komt niet verder dan 0,8 procent.

Met de aankoop van ‘Goudkust' lijkt Fox een serieuze poging te doen het tij te keren. De serie kost jaarlijks 15 miljoen gulden, liet SBS-directeur Van Westerloo zich onlangs ontvallen. Volgens ingewijden biedt producent Joop van den Ende de soap tegen kostprijs aan.

Van den Ende zou naar verluidt nog een programma aan Fox willen verkopen, wat Fox niet zou willen hebben. Of er veranderingen in de verhaallijnen of cast komen om ‘Goudkust' beter bij de Fox-doelgroep aan te laten sluiten is nog niet bekend.

NRC Webpagina's
3 JUNI 1999


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)