U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
De voelhelm
Een intuïtieve omgeving is het hoogst bereikbare in de technologie. De ontwerpers maken iets dat je meteen al weet te gebruiken zonder na te denken of instructies te lezen. Je tikt geen commando in maar drukt op een beeldje, een icoon. Dat kan vooruitgang zijn, hoewel ik het zelf nog steeds niet simpeler vind. Op de televisie zien we clips of intuïtieve documentaires. Die zorgen ervoor dat we meteen al een beeld hebben zonder de feiten of de inhoud te kennen. Hoe verandert die opgelegde gevoelsmatigheid ons denken? En hoe worden we door de beeldmakers bedonderd?


N U L N U M M E R :


Veilig variërende tijdschriften
Met het naderen van de vakanties daalt de rust over het tijdschriftenuitgeversfront. De nieuwe bladen die de afgelopen maanden werden geïntroduceerd hebben twee steekwoorden gemeen: glossy en lifestyle en zoeken verder vooral naar hun eigen, steeds enger begrensde doelgroep. Het familieblad bestaat niet meer, behalve misschien in de vorm van een enkel omroepblad.


F I L M   V O O R A F :


Naked
Koningin Elizabeth is de rijkste vrouw ter wereld terwijl twintig procent van haar onderdanen onder de armoedegrens leeft. Het achttien jaar durende bewind van 'ijzeren dame' Margaret Thatcher heeft de sociale tegenstellingen alleen maar versterkt.


NRC Webpagina's
1 JUNI 1999


Videoclip


E-mail uit New York

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)