M E D I A
|
NIEUWSSELECTIE
|
Veronica haalt Big Brother naar Almere
Door een onzer redacteuren
Veronica is op zoek naar vier mannen en vier vrouwen van 25 tot 40 jaar. " Moeders en vaders met kinderen, vrijgezellen, samenwonenden, van alles wat", zegt Paul Römer, producent entertainment van John de Mol Produkties. "De karakters moeten elkaar aanvullen. Als je acht haantjes neemt, gaat het fout. " Hij bezweert dat het niet de bedoeling is dat onderling liefdesrelaties ontstaan, maar sluit niets uit. "Vreemd gaan lijkt me niet verstandig. De partner kijkt thuis mee." Het huis is ontdaan van alle luxe. Er is geen telefoon, geen krant, geen tv en er zijn geen tijdschriften. "Het is echt back to basics", zegt Römer. " Eigenlijk gaan ze leven zoals een heleboel mensen in de wereld leven. Zonder enige luxe, aangewezen op elkaar." De personen mogen niet naar buiten. Wel in de tuin, maar maar daar staat een hek omheen. De deur staat altijd open, maar zodra ze door de deur gaan, verspelen ze hun kans op 250.000 gulden. Dat bedrag wordt na afloop van de honderd dagen uitgereikt aan de populairste persoon, te kiezen door de Veronica-kijker. De anderen krijgen niets. "We willen hoog gemotiveerde mensen. Mensen die op expeditie gaan naar de Himalaya stoppen ook met werken. Maar als het echt niet anders kan, komen we ze tegemoet in de kosten", aldus Römer. Bang dat de kandidaten psychisch doorslaan, is hij niet. "We hebben een draaiboek om de situatie bij te sturen. En er is goede psychologische begeleiding", zegt de medewerker van John de Mol Produkties.
|
NRC Webpagina's
7 MEI 1999
|
Bovenkant pagina |