U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
   M E D I A
 
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Privacy en de browsers
Terwijl de huidige versies van de browsers van Netscape Communications en Microsoft nog vol half opgeloste beveiligingsfouten en privacylekken zitten, brengen beide softwarefabrikanten alweer nieuwe versies uit. Medio oktober kwam de officiële versie van Netscape 4.5 uit, nog geen twee weken later verscheen versie 4.07.

Chapeau voor de baby
Zowel Paul Haarhuis als Jacco Eltingh liepen een polsblessure op door het optillen van hun baby, terwijl de grote Krajicek als hij hardloopt met zijn dochter in de babyjogger, zijn rug enigszins uit balans trekt. Let op, Richard! Deze schokkende feiten ontbraken geheel in de recente afleveringen van Baby-tv (Veronica) en De Bevalling (SBS6).

Microsoft ergert rechter
Microsoft staat nu voor de derde week terecht op beschuldiging van misbruik van zijn monopolie. In de antimededingingszaak tegen Microsoft heeft rechter Thomas Penfield Jackson het bedrijf gewaarschuwd de woorden van getuigen niet te verdraaien. Ook maande de rechter tot spoed.


Toen BNN nog niet in het omroepbestel zat, was hun website niet erg goed.

De vormgeving deed denken aan sites uit de begintijd van het Internet. De foto's waren van matige kwaliteit, actuele informatie ontbrak en interactiviteit was ver te zoeken. Lid worden via Internet kon bijvoorbeeld niet. Nu de omroep 'Nederlands nieuwste' is, in plaats van 'Bijna Nederlands Nieuwste' en meer dan 67.000 leden telt, heeft de website een restyling ondergaan. Deze is nu ingericht als een virtueel omroepgebouw waar je binnengaat door te klikken op een deur. Achter deze deur is inhoudelijk weinig nieuws. Als voorheen is er informatie te vinden over de omroep en worden artikeltjes gepubliceerd die in de pers over BNN verschijnen. Ook bestaat de wekelijkse rubriek nog steeds waarin een bekende Nederlander 'aan de tand wordt gevoeld' (ze vertellen hier onder meer wat hun slechtste eigenschap is). Toegevoegd aan de site is de tv- en radioinformatie en een online winkel waar onder meer BNN-shirts te koop zijn. Maar lid worden en T-shirts bestellen kan alleen nog door een formulier uit te printen en per post op te sturen. En niet alleen hierdoor laten de makers zien dat ze weinig van Internet begrijpen. Er is ook niets gedaan om de site interactiever te maken, en een aantal van de plaatjes die de site bevat zijn erg zwaar. BNN houdt geen rekening met Internetgebruikers met een langzaam modem. Een achtergrondplaatje is bijvoorbeeld vier keer zo zwaar als op de gemiddelde website. Bovendien blijven vele plaatjes en foto's van geringe kwaliteit, waardoor de site nog altijd onprofessioneel aandoet.

(www.bnn.nl)

NRC Webpagina's
7 NOVEMBER 1998




( a d v e r t e n t i e s )
SIRE - Doof

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)