U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

T V   V O O R A F :
Streetlife

DIRK LIMBURG
Modeshows zijn heerlijk om naar te kijken. Vaak gaat het wel wat te snel om de details te ontwaren en staat de camera voortdurend scheef, maar zo'n opeenvolging van modellen die parmantig op je af komen blijft een fraai gezicht.Vanavond zendt de Nederlandse popzender The Music Factory de tweede aflevering van het maandelijkse 'fashion en lifestyle' programma Streetlife uit, op dit moment het enige Nederlandstalige programma over mode.

De eerste aflevering ging over mannen- en vrouwenmode, verzorgingsproducten en ook de tegenwoordig onvermijdbare metamorfose ontbrak niet. Beelden van de catwalks in de grote modesteden werden afgewisseld met snelle trend-overzichtjes van wat hier nu in de winkels ligt.

Aardig was de reportage die Streetlife maakte van de show die het kledingmerk Diesel dit najaar in Londen gaf. De Nederlandse ontwerpers die de dienst uitmaken bij dit Italiaanse merk kwamen kort in beeld en kregen van presentatrice Bridget (een van TMF's eigen veejay's) gelegenheid voor een korte toelichting. Ook waren er goede samenvattingen van de shows (herfst/winter 98/99) van Jill Sander, Missoni en Calvin Klein. Dat een flink deel van het TMF-publiek gekleed gaat in ondergoed en t-shirtjes van Klein is duidelijk.

Maar het decoratieve Missoni, of mimimalistische Jill Sander? Het is prachtig dat het op de televisie komt, maar Versace en Dolce & Gabanna had meer voor de hand gelegen.

De grens tussen informatie en reclame werd verkend in het onderdeel over huidverzorging. Nivea kreeg alle gelegenheid de mannenlijn te presenteren en productfolders van Biotherm werden tegen de achtergrond van een potje of tube voorgelezen. Wel goed opletten, want een keer of vijf volgt een eenvoudige of heel moeilijke vraag waarmee iets te winnen valt (vorige maand van scheerschuim tot zelfs een Gucci-horloge).

De magazijnen van Hennes en Mauritz moeten wel haast aan het studioterrein grenzen, want in de styling-filmpjes was opvallend veel kleding te zien van dit populaire b-merk. Gecombineerd met Gucci-artikelen van meer dan tweeduizend gulden.

Vanavond is Streetlife bij de opname van de nieuwe clip van de Nederlandse meidengroep Close II You en heeft Bridget in Parijs een gesprek met de eigenaresse van het modemerk Morgan. Verder beelden van de kleding van Dries van Noten en een interview met de eveneens Belgische ontwerper Walter van Beirendonck.

Streetlife. TMF, 20.00-20.30u.

NRC Webpagina's
4 NOVEMBER 1998


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)