U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

B E E L D :
Het schoepenrad
Gisteren op de tv de nieuwe oplossing voor het asielzoekersprobleem gehoord: interculturele communicatie. Wie stelde het voor? De enige hoogleraar interculturele communicatie in Nederland, prof. David Pinto.


R E C L A M E :


Minder reclame, meer overheid
Het rommelt in de Franse ether. De linkse regering-Jospin broedt een plan uit om de publieke tv-omroep te bevrijden uit de wurgende greep van de kijkcijfers. Om de greep van de overheid flink te versterken. Dat laatste lekte vrijdag uit in Le Figaro, een krant die mét rechts in de oppositie is. Het mooie deel van het verhaal is prachtig. Minister Cathérine Trautmann (cultuur en communicatie) heeft eind september een tipje opgelicht in een artikel in Libération; de tv-discussie verloopt goeddeels in de dagbladen. De reclamezendtijd op de publieke tv-zenders France 2 en France 3 is sinds 1992 verdubbeld, en is nu twaalf minuten per uur. In de Verenigde Staten zou dat een verademing zijn, in Parijs een dringende reden de zaak opnieuw in de steigers te zetten.


F I L M   V O O R A F :


The Hunt for Red October
Eigenlijk deugt er weinig aan het plot van The Hunt for Red October. Sovjet-kapitein Marko Ramius mag een revolutionaire kernonderzeeër uitproberen, die zo stil is dat de Sovjets in de toekomst ongemerkt naar de Amerikaanse kust kunnen kruipen om hun kernrakketten af te vuren. In het belang van de wereldvrede besluit Ramius over te lopen.

NRC Webpagina's
20 OKTOBER 1998


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)