|
|
|
NIEUWSSELECTIE
|
Reclame voor Internet-nerds èn huisvrouwen
Hoe maak je reclame voor bitterballen, pastasaus en gezichtscrème via Internet? Unilever gaat de komende drie jaar voor enige tientallen miljoenen dollars experimenteren met nieuwe media. Het concern is daartoe een alliantie aangegaan met onder meer Microsoft.
Lewinsky-affaire en het 'Monica effect' op Internet
CNN via schotel nog in Amsterdam
Op een speciale website zijn onder meer rechtstreeks concerten te zien en is er een interactieve agenda met biografieën van artiesten, geluidsfragmenten en filmpjes. Ook wordt de mogelijkheid geboden te chatten met bekende christelijke artiesten en kunnen bezoekers hun mening kwijt. Een enthousiaste bezoeker zegt bijvoorbeeld: ,,Het is erg geloofsopbouwend voor onze relatie met onze vriend Jezus om hier te mogen zijn. Daarnaast is de muziek echt om uit je dak te gaan.'' Vreemd is het niet dat de festival-site zoveel te bieden heeft. De website van de EO zelf blinkt ook uit veel mogelijkheden. Zo kan het programma 2 Vandaag live bekeken worden en zijn er in verschillende talen bijbelversies te lezen en te downloaden. Ook is er een online tijdschrift over christelijke muziek met een interactieve top 10. Behalve het grote aanbod, valt op dat de site van de EO in het Turks en Engels geraadpleegd kan worden. Een deel van de site is zelfs alleen Engelstalig. De omroep probeert hiermee een groter publiek te bereiken. Ook is opmerkelijk dat de site geen programmagids biedt, zoals sites van andere omroepen. Coördinator van de Internetredactie, Rolof Mulder, zegt hierover dat hij nu vooral de aandacht wil richten op datgene 'wat eigen is aan Internet'. Maar ze zijn er wel 'mee bezig'. Bovendien meent Mulder dat er genoeg mogelijkheden zijn om aan programma-informatie te komen.
|
NRC Webpagina's
22 AUGUSTUS 1998
|
Bovenkant pagina
|