U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    R A D I O  &   T E L E V I S I E  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

S e l e c t i e


Televisie

Radio

O O G   I N   O O G :
Gods ballenjongen
Ook de EO kan niet van het WK voetbal afblijven. Begrijpelijk, want de kijkcijfers stijgen op zulke dagen naar waanzinnige hoogten. Waar het Nederlandse volk de tijd vandaan haalt, mag joost weten, maar feit is dat bijvoorbeeld afgelopen maandagmiddag zo'n anderhalf tot twee miljoen mensen rechtstreeks naar Engeland-Tunesië en Roemenië-Colombia zaten te kijken.


R E C L A M E :


Met heel veel oranje
In Nederland kijken nooit méér mensen naar de televisie dan tijdens een WK of EK voetbal. Dat betekent dat ook commercials het grootst denkbare bereik hebben in de rust van een voetbalwedstrijd op dit niveau. Het bedrag dat betaald moet worden voor reclameseconden rond pakweg Nederland-België is van dien aard, dat op de productiekosten niet meer gekeken zou hoeven worden. Inderdaad blijkt dat veel van de STER-spots tijdens de WK speciaal voor deze gelegenheid gemaakt zijn.


R A D I O   V O O R A F :


Weinig nieuws uit Londen
,,Je hebt geluk dat er zo veel voetbal op tv is'', schrijft een Engelse kennis die ik het programma van het London Calling-festival heb toegemaild, met de vraag welke bands volgens hem de moeite waard zijn. London Calling is een popfestival in het Amsterdamse Paradiso, dat vandaag en morgen voor de elfde keer plaatsvindt. Er spelen telkens jonge Britse bands, niet alleen uit Londen maar ook uit Schotland en Wales bijvoorbeeld. Bijzonder is dat het festival vrijwel in zijn geheel te horen is op Radio 3, dat vanavond en morgenavond in totaal acht uur aan London Calling besteedt en alle optredens rechtstreeks uitzendt. Dat doet Radio 3 sinds een paar jaar.

NRC Webpagina's
18 JUNI 1998


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)