U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Kinderen en reclame


BONN, 30 MEI. Duitse kinderen hebben bescherming nodig tegen de krachtige invloed van op hen gerichte reclame, zo heeft de Duitse parlementscommissie voor kinderen gisteren vastgesteld.

De commissie in de Bundestag deed een beroep op de media en de advertentieindustrie om een code voor op kinderen gerichte reclame op te stellen. ,,Het is niet toegestaan dat kinderen door reclame worden geschaad'', aldus comissievoorzitter Hildebrecht Braun. De commissie riep tv-programmamakers op een bestaand verbod op reclame tijdens uitzendingen voor kinderen niet te omzeilen door deze als ,,familieprogramma's'' te betitelen. Commerciële stations moeten van de parlementscommissie een ,,Magna Carta voor reclame voor kinderen'' introduceren. Aan de andere kant moet, aldus de commissie, kinderen worden geleerd reclame en de media kritisch te benaderen. (Reuters)

NRC Webpagina's
30 MEI 1998


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)