U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Verkiezingssite geopend op Internet
Sinds vanmorgen is de nationale verkiezingssite open voor het publiek. Dit is een plek op het Internet waar allerlei informatie over de Tweede-Kamerverkiezingen van 1998 wordt samengebracht. Het betreft onder andere partijprogramma's, kandidatenlijsten, agenda's van spreekbeurten en andere verkiezingsbijeenkomsten, oude uitslagen, relevante wet- en regelgeving, opiniepeilingen en ander verkiezingsonderzoek, nieuwsberichten en achtergrondartikelen.



WebTV
Menig adverteerder droomt er van via het goedkope advertentiemedium Internet een breed publiek te bereiken. De huidige Internetbevolking is eenzijdig samengesteld uit hoogopgeleide jonge mannen. Daarnaast is er een groep mensen die geen computer bezitten en die toch wel eens op het WWW willen kijken.



Overnames drukken winst bij uitgever AND
De kleine elektronische uitgever AND International heeft vorig jaar de omzet opgevoerd met 55 procent tot 30,2 miljoen gulden.



Een piramide van deze tijd
Wie altijd al iets groots heeft willen verrichten maar daar nooit de kans voor heeft gekregen kan zich met de cd-rom Piramide naar hartelust uitleven.




Vandaag in De Draad (een column op NRC Webpagina's): ,,De specifieke kracht en waarde van het Internet is dat mensen dingen aan een computer toevertrouwen die ze niet zo gemakkelijk face to face durven vertellen'', aldus Erik van den Muijzenberg. Lotgenoten maken via Internet contact, ervaringen worden uitgewisseld, een oplossing komt naderbij door de brede verspreiding van de problematiek. Zo moeten er honderden, misschien wel duizenden mensen zijn met dezelfde ervaringen, ziekten, of trauma's die elkaar via het net vinden.

(http://www.nrc.nl/W2/Columns/Draad/inhoud.html)

NRC Webpagina's
13 FEBRUARI 1998


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)